Gå til innhold

Gravid og curling...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå 21 uker og vi har begynt å snakke om en samling på jobb.

Mye kan tyde på at det blir curling, og at det blir en av de nærmeste ukene..

Leser på nettet at mange gravide trekker seg da de er redde for å falle på isen..

Jeg har morkaken i front, og etter hva jeg har forstått så er den da litt mer utsatt for fallskader osv..

Tenker litt; Hva om jeg faller og morkaken løsner...

Men så tenker jeg igjen; hvor stor sjanse er det for at morkaken løsner?

Er jeg veldig pysete om jeg velger å stå over, eller ser dere ingen problemer med å bli med....?

Noen andre som har gått på skøyter mens de har vært gravide?

Vet man ikke bruker skøyter i curling, men man er jo på is begge gangene...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville nesten sagt at det kommer an på om du har prøvd det før eller ikke. Jeg har prøvd curling én gang. Den første halve timen gikk med på å lære teknikker osv, og da lå jeg å rullet bortover isen! Ufattelig hvor glatt den ene skoen er! Tenkte at aldri i verden at jeg klarer å både koste og å holde meg på beina samtidig. Men en halvtime senere skled vi elegant bortover mens vi kostet hele gjengen, og noe mer knall og fall ble det ikke. Jeg er kommet like langt som deg, og hadde det vært nå så tror jeg jeg hadde vurdert å være med litt forsiktig (det er nesten for gøy til å la være...) Men hadde jeg ikke prøvd det før ville jeg absolutt ikke ha gjort det nå. For første tur på curling-isen er nesten dømt til å ende med ett og annet møte med isen, selv om det ikke nødvendigvis er så veldig hardt.

Skrevet

Jeg prøvde det for første gang nå i helga, 16 uker på vei. Det gikk veldig bra, var forsiktig og tok det hele med ro, holdt meg på beina under hele seansen. Selve sporten var jo egentlig ganske genial for gravide, for det gikk å delta på lik linje med de andre.

Men hvis du har dårlig balanse, bekkenproblemer eller andre plager ville jeg nok ha vurdert det en gang til.

Gikk uansett veldig bra her, og det var kjempeartig!!

Skrevet

Spilte ishockey til uke 18, men nå er kølla lagt på hylla. men curling skulle jeg turt, iallfall siden jeg er erfaren på skøyter og det ikke innebærer fart.

Skrevet

Spilte curling for første gang sånn ca i uke 18. Gikk fint det. Er man forsiktig så tryner man jo ikke på magen uansett og så fort går det jo ikke heller. Syntes det var råartig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...