Gå til innhold

Min samboer er IKKE utro, han slår ikke, han er ikke lat, han er en trygg person! Men jeg er ulykkelig med ham!! Best for barna at vi holder sammen? NEI!! NEI!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

VÅKN OPP!!!

Kjente jeg ble irritert av alle " im so perfect for jeg har vært sammen med min bedre halvdel i 10 år, 15 år, 20 år!" !!

Dere forteller at dere krangler så busta fyker! Hva får dere til og tro at DET er noe bra for ungene??? Ikke tro at dem ikke hører dere!!

Her krangler vi men ikke så busta fyker! Men jeg er ikke lykkelig med ham lengre, han slutta og vise varme følelser for meg for 6 mnd siden, og jeg har prøvd og nå gjennom til ham, men han gir ingenting! Han er IKKE deprimert. Jeg klarer ikke og leve sånn! Det tærer meg ned og bryter ned selvtilliten min. Bra for barna?? NEI!

Vil barna ha en glad mamma? JA!

Skal LOVE dere at ett barn har det bedre i to hus enn med foreldre i samme hus som ikke har det godt sammen!! Barna merker den dårlige stemningen, tro meg! Og barna vil mest sannsynlig gå inn i like kjipe forhold selv, for de tror det er slik det skal være!

Jeg har respekt for meg selv, og jeg vil tillate meg selv og ha det bra! Det har jeg ikke lengre etter og gjentatte ganger prøvd og nå gjennom til samboeren min. Jeg elsker ham! Men han har ingenting og gi meg lengre! Ikke en klem, ikke ett kyss, ikke ett "jeg elsker deg", aldri ett komplimang eller noe positivt i min retning. (Nei, jeg er ikke stygg- og jeg er snill!)

Vårt forhold er ikke sunt lengre, og da har vi det best for oss selv!

Og dere som skriker: " må ikke utsette barna for halvsøsken eller fæle steforeldre" ?!? Dra nesa ut av askepott-bøkene og skjerp dere!! Særiøst, hvis dere tror barna lider av og ha halv-søsken er dere helt KORKA!!! Og det med fæle steforeldre??? De steforeldrene jeg kjenner er inkluderende med sine stebarn og behandler dem like godt som sine egne! Det går på personlighet, sant! Hadde jeg blitt sammen med en mann som ikke behandla mine barn BRA og RETTFERDIG hadde han vært dø. Sant!! Svart-hvitt hjerner lenge leve!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes ikke man skal gå når problemene har vart i 6 måneder. Man skal ta det opp med mannen sin og si at dere MÅ til parterapi, få en kjæresteweekend, og du forventer at han blir flinkere på det og det. Hvis DET ikke virker, hadde jeg vurdert samlivsbrudd. Man skal ikke bli i et forhold der man blir tatt for gitt og oversett over lang tid.

Skrevet

Dere kan nå virkelig prøve lenger enn 6 mnd før dere gir opp. 6 mnd er ingenting i et forhold, du vil bare være egoistisk og ønsker kun å tenke på deg selv i stedet for hele familien. Terapi er en god ting, men du har vel ikke giddet å vurdere det en gang?

Skrevet

AMEN!

Jeg har ett liv, og det makter jeg å være lykkelig i.... MED eller uten mannen!

Jeg vokste selv opp i et hjem med to foreldre som ikke kunne fordra hverandre. JEG, et barn på 14 år sa til mor: "Kan ikke dere skille dere?"

De skulle gått fra hverandre for lengst, og vi barna led hjemme.

Neitakk. JEG vet hva som er best for et barn, for jeg har vært der selv...

Skrevet

Våkn opp selv !!!

Du går vel ikke etter 6 måneder ?

Skrevet

6 månder er ingenting. Det er ikke alle forhold som kan eller bør reddes, men problemer i 6 mnd er veldig lite. De aller fleste forhold har opp og nedturer.

Skrevet

Da bør dere komme dere i terapi HI. Man går ikke etter kun 6 mnd.

Skrevet

9:54

Takk for svar.

Jeg har ikke planer om og gå i dag.

Men dette sliter noe veldig på meg! Jeg er en type jente som trenger bekreftelser på at jeg betyr noe for den jeg er sammen med. Det trenger ikke være nuss og suss og "jeg elsker deg" 4 ganger til dagen. Men ett liiiite tegn på at jeg er verdsatt.

Jeg har tatt dette opp med han 1000 ganger!! Han svarer enten: " Ja, skal skjerpe meg" Eller: " Nei vel, så finn deg en annen om du ikke er fornøyd!"

Jeg har mast om en weekend tur LENGE! Vi har vært sammen 4 år og ikke hatt en eneste uten ungene.

Om jeg spør ham får jeg til svar " såklart elsker jeg deg, ellers hadde jeg aldri vært her "! Han tenner på meg i senga, vi har god sex!

Men jeg trenger mer enn sex! Jeg trenger ømhet og nærhet og positivitet!!

Jeg gjøralt husarbeid, jeg lager all mat. Han åpner kun kjeften sin når han har noe NEGATIVT og si! Klager aldri på maten, men klager for hvordan det ser ut hjemme! Ja men så reis ræva di opp og hjelp til da!!! Enten hjelp til eller HOLD KJEFT!

Han er INGENTING av det jeg ble sammen med for 4 år siden!! Han er en god far, han har god humor og gir meg god sex. Thats it!

Skrevet

Jeg kan ofte forsvare at forelsdre skal gå fra hverandre, i dårlige forhold, og mener at en ikke skal finne seg i hva som helst, men sorry.. her er jeg enig med røkla.

Jeg får inntrykk av at du er litt umoden. For 6 mnd med kjedsomhet... det kommer du til å møte uansett om du er i forhold, om du er singel, etc.

har du tenkt på å finne en hobby? Litt selvstendighet, gjøre dine enge meningsfylte ting, uten at partneren nødvendigvis skal ha noe med det å gjøre? Få litt space, som mennene er så flinke til å ønske seg. :)

En trenger ikke være limt til hverandre for å være i et forhold.

kanskje det blir hyggeligere for dere å bruke tid sammen etter en stund.

Skrevet

Nei, jeg gjør ikke det.

Noe mer du lurte på?

HI

Skrevet

Wake up! Enig med de ovenfor, 6 måneder er ingenting...! Har selv slitt med forhold i lengre tid, og er i parsamtaler med familievernkontoret nå, - vi er glade i hverandre og VIL at barna skal vokse opp med oss to sammen. Et forhold krever arbeid, ikke at man stikker etter 6 måneder! Har du prøvd ALT, og det fungerer ikke, da kan du dra med god samvittighet, men her virker det som du prøver å snakke deg ut av forholdet...

Ingen er like forelska og har det like fantastisk når det virkelige liv har begynt, det er unger til stede og den første forelskelsen har forsvunnet... man må JOBBE for å få det til å fungere!

Skrevet

Mannen min må reglemessig gå gjennom sliek perioder som du gjør gjennom nå.....Den lengste perioden var på over 1 år, rett etter vi fikk førstemann..

Så vi hadde ikke vært gift, eller fått nummer to om han hadde hatt den tålmod du har.

6mndr med problem er lite,- men samtidig så VET jeg at det tærer på den "følelsesvisende" personene når partner ikke gir tilbake..Jeg er rett og slett ikke vandt til og gi ros, oppmerksomhet, kos osv...Jeg må tenke bevisst på at "nå passer det med kos";- "nå må jeg si jeg elsker deg når jeg kommer hjme" osv osv....Om jeg ikke får gjort/sagt det når det er "Planlagt" så glemmer jeg av det..I peridoer er det mye annet som skjer i hodet mitt, og det går måneder uten særlig lidenskap fra min side...ELler tegn på følelser for partner i det hele tatt..Ikke fordi jeg ikke VIL, men fordi jeg glemmer det....Ja, så enkelt er det..Man glemmer, også VET man at man ikke har noe grunn til det, så setter man seg i forsvarsposisjon når partner tar opp mangel på affeksjon også baller det på seg..

Ære. være min mann for hans tålmod..I perioder når vi sliter i forholdet av ANDRE grunner en min "kjølighet";- så tenker jeg ofte på dette.. Hvor heldig jeg er som er sammen med ham, hvor mye han har gitt og egentlig hvor lite han krever tilbake..SKal godt gjøres og finne en like bra mann, men samme tålmod...

Håper du har snakket med din mann før du bestemmer deg for noe...:o)

Skrevet

Ja,kjempe ego.For jeg ønsker at barna mine skal ha en fornøyd mamma.

-Har aldri sagt jeg skal gå i dag, jeg sier at jeg har lyst! Det frister veldig. Prøv og snakk til en vegg selv du, så skal jeg komme tilbake til deg etterpå.

Skrevet

Leser dere ikke at mannen gjør ingenting i huset og aldri lager mat, og attpåtil klager på at husarbeidet ikke er gjort slik HAN vil? Har vært sammen med en slik mann, og det er destruktivt. Man får aldri positivt feedback, han tar ikke sin del av arbeid i huset, og klager over små ting og hakker hele tiden. Det hjalp heller ikke med sex der. Ungene har ikke godt av å se at far går og tråkker på mor hele tiden, og hun bare tar imot.

Skrevet

10:02- Kjenner du meg? Kjenner du han jeg bor med?

Bare lurer, for du skriver som om du gjør det, eller som om du kjenner oss. Svar utifra det jeg har skrevet, fremfor og dikte opp om hvordan vi er eller hvordan vi lever livene våre.

Men siden du lurer: Min mann er ikke limt! Han har så mye space han vil! Og jeg lever mitt liv utenom han.

Skrevet

Hi her

Jeg takker for svar. Og setter pris på at dere prøver og redde vårt forhold. Da er vi i det minste mer enn én om det.

Min samboer en en flott mann. Han har aldri mishandla meg fysisk eller verbalt. Jeg klarer ikke se for meg en annen mann enn akkurat han. Men akkurat nå frister det og være alene. For det er bedre og være ensom alene, enn og være ensom i ett fordhold!

Han Jobber masse. Og er trøtt og uengansjert hjemme. Sukker høyt hvis jeg en -sjelden- gang prøver og få han med på noe koselig med familien i helgene.

Jeg vil ha en koselig og lykkelig familie! Hvis ikke han vil være en del av det, kan jo han leve sitt pessimistiske liv i ett annet hus. Tror han ville vært en perfekt helgepappa!

Jeg elsker barna overalt og forguder og bringe tid med dem, mest mulig! Han gleder seg ihjel til dem vokser opp!! Han sier ofte setninger som går på at han angrer på vi fikk barn. Selvom han tilbringer minimalt med tid sammen med dem! Barna er fantastiske! Friske, glade og med fin oppførsel.

Skrevet

Her er en situasjon:

Barna og jeg kan være glade, høre barnemusikk, danse og kose oss.

Mannen kommer hjem trøtti trynet. Kommer inn i stua og skrur rett av musikken. Gidde ikke høre sånn drittmusikk.

SPYR av noen av svarene dere har gitt meg og som dere gir mange andre på dib!!! Ikke for dere ber meg kjempe, det syns jeg er positivt, men all den der synsingen som går på meg eller han som person, når dere ikke kjenner oss!!

Skrevet

Du vet helt sikkert bedre en noen av de som svarer, hva som er best for deg og din familie.

Gå etter magefølelsen du. Den pleier som regel å stemme.

Skrevet

Sier han at han angrer på at han fikk barn? Finner han aldri på noe med familien? MÅ han jobbe så mye? Hvis svarene er ja, nei og nei, hadde JEG personlig gått. Dette er ikke en far som engasjerer seg, eller sunt forhold. Far hadde MÅTTET ta seg av barna på helgesamvær, pg de hadde sikkert fått mer glede av ham da enn de får nå. Sorry

Skrevet

10:22- det stemmer.

desverre!!! syns det er helt jævlig....... klarer somregel ikke se for meg noen andre enn han. men jeg syns han blir mer og mer.... "en annen":(:(

Han sitter enten i sofaen når han er hjemme eller arbeider på pcen. eller så jobber han, fikser på bilen sin eller ja...

blir kvalm av og utlevere min mann slik...:( jeg er ikke den som snakker stygt om ham til venninner! heldigvis er dette ett anonymt forum.

Jeg kunne tenke meg og skrevet en for og imot liste for vårt forhold. Men jeg tørr ikke:( Blir helt knust av og tenke på at vi ikke fungerer lengre... Men han løfter ikke en fing for og gjøre noe!

Han er så overarbeidet, trøtt og i stress modus at han SER IKKE hva som er galt med vårt forhold

Skrevet

Du høres ut som venninna mi når du forteller om forholdet og hvorfor du vil ut.

Hun hadde en ny type på gang. Har du?

Skrevet

Dust, 10:32 - leser du ikke hva problemet er? Man trenger ikke å ha noen ny på gang når far og ektemann verken bryr seg om ungene eller dama!

Skrevet

10:32 - og igjen legges skyld på kvinnen for alt. hurra

Skrevet

" Jeg kan ikke forestille meg en annen mann og leve med " skrev jeg.

Nei, jeg har ikke noen ny mann på gang!

Syns mine grunner er gode. Han er uenansjert i sin egen familie. Sin kjæreste og sine egne barn.

Jeg går ikke nå. Men fortsetter det slik og han ikke ønsker og ta tak, så går jeg. For barnas og min egen del. Jeg vil ha en positiv og lykkelig familie. Uten en far som kaller barna sine for drittunger fordi de sølte melka si ut..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...