Mummimamma(2 barn, 2 i vente) Skrevet 3. november 2011 #1 Skrevet 3. november 2011 Lurer på om jeg har fått bekkenløsning. Har hatt det i mine to andre svangerskap, men da kjente jeg det mest bak i ryggen ned mot halebeinet. Nå kjenner jeg det der også i tillegg til at jeg har veldig ubehag ned mot lysken på fremsiden. Har i tillegg et veldig trykk nedover i skrittet. Kan dette være bekkenet, eller er det noe annet? Erfaringer?
Maja08-gravid med nummer 4 :o) Skrevet 3. november 2011 #2 Skrevet 3. november 2011 Hei, jeg er nå gravid med nummer 4 og har hatt bekkenløsning i alle svangerskapene. Er nå i uke 14 og ble nettopp sykemeldt... Jeg har allrid vært plaget både bak i korsryggen, men kanske mest foran, i symfysen. Føles som om hele leddene løsner og slites fra resten av kroppen.. Kjedelig og vondt, men med fin premie til slutt så er det jo verdt det )
litekreativtbrukernavn Skrevet 3. november 2011 #3 Skrevet 3. november 2011 litt godt på en måte at det ikke bare er meg.. Går til behandling for sjevt bekken, men har i det siste fått utrolig vondt over "skambenet". Spesielt hvis jeg har gått mye på dagen, da er jeg "ødelagt" når kvelden kommer
Mamma i vinden Skrevet 3. november 2011 #4 Skrevet 3. november 2011 Det du beskriver, kan absolutt være bekkenløsning. Sånn som jeg har forstått det, kan det være bekkenlåsning viss det bare er bak, og da kan mye fikses hos kiropraktor. Når det sitter fremme, er det definitivt bekkenløsning. Jeg er i mitt tredje svangerskap og nok en gang har jeg begynt å kjenne det. Er i uke 13 og har allerede vært hos både kiropraktor og fysioterpaeut. Kiropraktoren forklarte at det var mindre han kunne gjøre når det sitter mest framme. Da anbefalte han fysio. Var til første behandling i går og det var VONDT! Men føltes bra etterpå. Mye mindre stivt. Du bør absolutt få en henvisning til fysio. Kan også anbefale kiropraktor. Vet andre går til manuellterapeut. Det viktigste er å gjøre noe. Disse tipsene har jeg fått: Trening! Gjør det du klarer uten at det blir verre. Blir smertene verre mens du trener, så stopp. Pilates kan være bra. Du finner også gode øvelser, som har hjulpet meg mye, i de gravidbøkene du sikkert har fått på svangerskapskontroll. Men å være i aktivitet er viktig. Sist svangerskap fikk jeg hele panikken da bekkenlønsningen startat i uke 13 og var redd for å bevege meg. Det tror jeg bare gjorde vondt verre! Så denne gangen prøver jeg det motsatte. Zumba og andre typer dans kan også være bra. Unngå for lange skritt og vær forsiktig med sidehopp. Blir du veldig vond, er bassengtrening topp! Varier stillinger mye. Ikke sitt for lenge om gangen. Sov med en dyne/stor pute mellom knærne. Ikke kryss beina når du sitter. Du har sikkert hørt alt dette før, men bare i tilfelle. Jeg føler VELDIG med deg, og syns i det hele det er litt for lite fokus på hvordan vi kan unngå, eller bremse bekkenløsning. Vet det har blitt gjort forsøk, men info kommer ikke godt nok ut. Ønsker deg alt godt og håper du kommer deg til behandling og får rask hjelp!
Mummimamma(2 barn, 2 i vente) Skrevet 3. november 2011 Forfatter #5 Skrevet 3. november 2011 Takk for gode svar. Er i uke 15, og har vel kejnt det noen uker nå, men blir ikke bedre. Det dumme er at jeg er sykemeldt for truende abort pga blødninger, og skal ikke bevege meg så mye. Har gått litt turer, men da er jeg bare ekstra stiv etterpå. Får høre med fastlegen om henvisning videre. I første svangerskap gikk jeg til behandling hos fysio med trening og diverse, mens i andre svangerskap holdt jeg meg mer i ro. Kan ikke huske det ene var verre eller bedre. Tror ikke jeg er veldig hardt rammet likevel, men det var en ny opplevelse å kjenne ubehaget på fremsiden, eller ned mot symfysen. Igjen takk for gode svar - og lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå