Gå til innhold

Sette inn ett eller to egg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som jeg har forstått det er det nå mest vanlig å sette inn 1 befruktet egg. Er dette noe man kan bestemme selv? Hvor mye større er sjansene om man setter inn 2 i stedet? Og i tilfelle, hvor mange velger dere å sette inn?

Vi skal ikke i gang før jeg får mens nr. 2 (må la det gå en syklus etter SA som jeg hadde for 2 uker siden), men begynner jo å tenke ganske mye på det allerede nå...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke hvor du får IVF, men på Risken fikk jeg vite at på ferskforsøk får man uansett bare sette inn ett egg dersom du er under 38 (vet ikke hvor gammel du er). Jeg satt inn 2 egg på frysforsøk (da man kan velge det ettersom det er noe redusert sjangs), og det resuterte i en sønn. Nå er jeg gravid igjen og da etter å ha satt inn 1 egg (ferskt).

Merket at jo lenger tid det gikk og jo mer "desperate" vi ble etter å få barn, jo flere egg ville vi sette inn. Men som sagt lot ikke Riksen oss bestemme det selv. Vet at private har andre regler, men Riksen gjør som de gjør ettersom det tross alt er økt risiko ved tvillinggraviditet. Muligens er det andre regler på Riksen for folk under 38 dersom de har en annen bakgrunn enn meg (hvor man bare ikke vet hvorfor det ikke fungerer på den naturlige måten).

Skrevet

Jeg har fått sette inn 2 egg på Riksen ved alle 3 forsøkene, men dette er fordi eggene ikke hadde delt seg like mye som de ønsket - altså i 4. På siste forsøket fikk jeg sette inn 2 egg fordi det nettopp var det siste forsøket.

Vi er også uforklarlig barnløse, og de finner ingen årsak til at vi ikke får barn. Vi er over i det private, og har hatt 1 ferskforsøk der uten hell, og skal straks ha fryseforsøk. Gleder meg til det:-)

Skrevet

Tusen takk for svar begge to :-)

Jeg blir 35 over jul og vi skal behandles på St. Olavs. Regner med det blir 1 egg uansett om vi får bestemme selv eller ikke, men tenker som nevnt over her at om vi må på forsøk 3 er nok ønsket om 2 egg mye større...

Dette er første gang med ivf for oss. Brukte 5 år på førstemann, og har nå hatt 3 kjemiske og en SA (9+2) etter at vi begynte å prøve på nr. 2. Har en tett og en trang eggleder, så KAN klare å bli gravide selv, men er ikke superfruktbar. Har fått 1 barn på 7,5 års prøving... (og er veldig takknemlige for at vi har fått ham!!). Nå går vi for ivf. Gru-gleder meg og krysser fingrene for at det er tingen :-))

Lykke til dere også!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...