Gå til innhold

Våkner mellom 5.30-06.00 hver dag...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Frøkna på snart 9 mnd våkner mellom 5.30-06.00 hver dag, men er egentlig trøtt og må legge seg for første lur 2 timer etter på!! Hvordan få henne til å sove lenger???

Hun sover 2 lurer pr dag. Første lur på 2t og andre lur på ca 1 time. denne siste luren er mellom 14-16. Noen med tips så vi kan sove litt lenger... :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skriver ikke hva leggetiden hennes er på kvelden, men her har vi det også slik at gutten våkner ved 5-tiden hvis han har sovnet ved 20-tiden på kvelden. Jeg ammer ham og da sover han et par timer til sånn at natta blir ca 11 timer. Fikk vite i en annen tråd her at flere som i utgangspunktet hadde nattavvent måtte begynne med nattmat igjen ved 9-10 måneder.

Skrevet

Sånn er det her også og blir trøtt like fort etter at vi har stått opp. I lang tid nå har det funket å gi han en flaske med NAN i senga uten å slå på lyset eller noe. Pluss skifte bleie hvis den er veldig tung. Det gjør jeg også i senga mens han drikker flaske. Da har han vært flink å sovne etterpå, gjerne et par timer ekstra, men det er ikke bestandig. Men selv om han sover lenge så må han ha en lur på nytt etter et par timer. Han har størst behov for søvn før kl 12 og litt mindre etterpå. Har to lurer iløpet av dagen og det er på variable tidspunkt. Første dupp kan vare alt ifra 1.5 t til 3 timer, alt etter som. Siste lur på knappe 1 time.

Tar kveld 18:30/19:00.

Det kan jo hende at han våkner fordi han er veldig sulten og at han syns bleien er ubehagelig og egentlig ikke fordi han er ferdigsovet.

Og jeg vet bare med meg selv at jeg kan lett stå opp kl 06 om morgenen, men etter et par timer er jeg så trøtt at jeg såvidt klarer å stå oppreist. Kanskje det er sånn for de minste også? ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...