Gå til innhold

Noen her som syr? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått meg symaskin og har så lyst å prøve å lage klær til lilletuppa mi, ikke sydd noe særlig før, bare strikket så dette kan bli gøy! Satt å lette på nettet nå etter finkjole til å bruke på navnefesten men så tenkte jeg, kanskje jeg kan sy en selv!?? Er det kanskje for vanskelig for en nybegynner? :)

Noen som har tips til internettsider med forholdsvis enkle oppskrifter? Evt Syskole for nybegynnere? hehe.

Mulig jeg er litt for optimistisk nå..ser for meg mye banning når jeg først setter i gang :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du ikke har sydd før kan det kanskje være litt ambisiøst å starte med en kjole som du har lyst å være fornøyd med(for så si den sånn). Men en enkel forklekjole kan du nok få til.

Jeg har sydd en del dukkeklær til babyborn tidligere. Har ikke sydd noe særlig på noen år nå, men allikevel nettopp sydd lillemors dåpskjole, og det gikk over all forventning :-). Gleder meg til den store dagen og hun skal få den på. Jeg hadde også tenkt å sy en kjole som hun skulle ha på i selskapet, men siden jeg ikke har allverdens med overskudd og energi om dagen fikk det bli med dåpskjolen. Så få jeg ta igjen å sy andre klær til henne senere.

Stoff og Stil har noen oppskrifter til barn, men ikke alltid så enkle, På en del av oppskriftene må du forstørre og tegne mønstrene selv.

På f eks Narvesen finner du Burda, de har egne oppskrifter til barn. Ottobre er et annet blad, men ikke alltid så enkelt å få tak i.

Ellers kan du jo ta deg en tur på biblioteket og se etter bøker.

På nett er det ikke så altfor mye å finne.

Her er en blogg med sømbeskrivelse på en enkel forklekjole: http://www.ohelene.net/blog/?p=240

Lykke til :-)

Skrevet

Jeg meldte meg på et symaskinkurs her i vinter før lille gull kom til verden.

Sydde da gardiner, pynteputetrekk og kjøpte sengebeskytter på ikea og sydde på stoff så alt sto i stil.

Har ikke prøvd meg på noen klær enda.

Men vet de har oppskrifter på stoff og stil, som finnes på alnabru. Veldig bra og billig stoffbutikk som har stoff til nærmest alt.

Skrevet

Tusen takk for tips og gode råd og sider jeg kan lese på alle sammen :-D Får prøve meg på noe lett til og begynne med..husker i grunn nesten ingenting fra formingstimene på skolen :P

finner vel raskt ut av om dette er noe jeg har tålmodighet til og talent til eller ikke :)

Skrevet

Jeg har sydd litt:) men pga av oppussing har jeg ikke hatt tid til å sy til knøttet enda.men tenkte faktisk jeg skal spandere på meg en ny/bedre symaskin enn den jeg har før jul å komme igang med syinga igjen:D:D har sydd en del dukkekler, Da har jeg brukt bøkene til anne grete gaaserud, masse kjekke mønster og enkle å følge viss du ikke har sydd så masse:) så kan du jo bare lage dem større viss du vil ha de i babystr:) lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...