Svømmetur Skrevet 2. november 2011 #1 Skrevet 2. november 2011 Puh det har blitt et mareritt. Hun er snart 9 mnd og oppdaget at hun kan klarte, rulle, dra seg opp, krabbe, hoppe ja, alt som går ann.... hun er ikke sur, kjempe glad for å bli lagt ned siden sengen er beste lekeplass. Det er verfall ikke et avslappningssted lengre. Hun holder ofte på i både en og to timer. Det hele ender med en super overtrøtt jente som blir vanskelig å legge.... Har prøvd pose, men da blir hun sinna. Prøvd uro i håp om at hun skal ligge i ro (sovner etter 2 min så ført hun roer seg), gitt hun vannflasken til å styre med, sunget, bysset i sengen, holdt henne i ro, vært ute av rommet, sitti ved siden av ja, egentlig det meste jeg kommer på. Noen gode tips? Eller trøstende ord om at dette bare er en fase.... he he hun er foresten trøtt når jeg legger hun, gode rutiner som har fungert lenge osv..
littlefairy Skrevet 2. november 2011 #2 Skrevet 2. november 2011 først må jeg bare si: Hehe!! Hadde det akkurat likt da han ble 9mnd og skjønte han kunne dra seg opp å stå i senga! Holdt på noen få dager å bli gal, for jeg visste ikke hva jeg skulle gjøre, så jeg gjorde alt mulig, på et par dager... det funket jo hvertfall ikke, for tror jeg sendte ut en del feil signaler på hva som egentlig skulle skje! Så bare bestemte jeg meg for å bare skulle gjøre en ting, og gjenta det helt til han sovna, uten masse dill dall og at han fikk oppmerksomhet på andre måter, (som ja desverre er å få vann, bli bært, bli holdt, bli vugga, bli lagt ned, for så å bli tatt opp igjen neste gang han romsterte etc) Bare være helt rolig, bære han inn på rommet, legge han ned, synge en utvalgt nattasang (han reiser seg) legge han ned. Synge igjen, legge han ned, samme sangen om og om og om og om igjen, og legge ned, og legge ned, og legge ned. Bare helt rolig uten å føle at "nå blir jeg stressa-hva skal jeg gjøre"-følelsen. Bare den der: "Nå er det natta og du skal bare sove gutten min, det skjer ikke noe mer selvom du reiser deg opp eller turner i senga, det er natta-du skal bare sove-følelsen" (hehe) Og det "værste" er at han sovna på 20 minutter! Hihi... så det har vi bare fortsatt med, det gikk kortere tid for hver kveld, og nå orker han såvidt å reise seg en gang før han bare ligger rolig for å sove (sovner også ganske kjapt når han først ligger rolig), så nå driver vi med "ikke-sitte-ved-siden-av-senga-når-han-sovner-avvenning"... hehe, og det går foreløpig ganske bra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå