Engel, skatt og lite frø. Skrevet 2. november 2011 #1 Skrevet 2. november 2011 Hun biter dem helt ned så hun får vondt, stakkar! Vi tar rosa på neglelakk som hun synes er så fint;/ Men det hjelper dårlig. Kanskje vi skulle prøvd sånn lakk som smaker vondt? Ellers er hun en trygg og glad jente som vokser opp i gode omgivelser. Hun stortrives i barnehagen og har mange venner også. Skulle ønske hun stoppet med dette. Andre med småbarn med samme uvane?
Vimsefrøkna Skrevet 13. november 2011 #2 Skrevet 13. november 2011 Samme som min lille frøken det...Min er også ei trygg og sosial lita snuppe. Hun blir tre i januar, og biter eller "fikser" som hun kaller det. Drar også av neglene med fingrene noen ganger. Hun gjør de heldigvis ikke såå korte at det gjør vondt, men de er ikke langt unna. Jeg har ikke klippet de på veldig veldig lenge -så hun ordner opp, men det er jo en sykt dårlig uvane og jeg er redd for at de bare skal bli kortere og kortere... Har igrunn ingen tips, har ikke begynt med noen tiltak i forhold til dette enda. Men synes godt hun kan slutte! Si ifra om du kommer over noe lurt.
Engel, skatt og lite frø. Skrevet 14. november 2011 Forfatter #3 Skrevet 14. november 2011 Hehe... Det skal jeg! Nå bare prøver vi å minne henne på at hun ikke skal gjøre det, for det ser ut som hun gjøre det litt ubevisst. Men det er jo nesten umulig...
Kliko Skrevet 16. november 2011 #4 Skrevet 16. november 2011 Min også driver med dette. Kjøpte til og med blå NEGLELAKK til min snart tre år gamle gutt, men det hjalp lite. Da neglelakken var bitt av ble han jo helt knust..=p Aner ikke hva vi kan gjøre jeg. Er jo en sykt dårlig uvane. Skjønner ikke hvor han har det fra heller, for ingen andre her som biter negler. Helsestasjonen mente jeg kunne gi han noe å bite i ( som i type eple, rosiner, gulerot osv.) men da må han jo gå å spise hele tiden, noe som er uaktuelt!
Vimsefrøkna Skrevet 17. november 2011 #5 Skrevet 17. november 2011 hehe, nei, kanke se for meg at det fungerer å gi henne et eple hver gang hun driver på. Hun MÅ nemlig gjøre seg ferdig først! Ingen her som biter negler heller, prøver å avlede henne når hun gjør det...men, med variert hell. Negllakk har vi også, men det er heller ingen hindring:P Nei, hva gjør man...godt det er flere, skal si ifra om det plutselig ramler en genial ide ned i hue på meg:) Foresten hørt at det finnes en negllakk-sak med vond smak -mulig det hadde fungert. Selv om jeg ser for meg at hun hadde funnet en løsning på det også hun vesle-rampen der, da hun ofte bare biter litt og river resten:S
Kliko Skrevet 22. november 2011 #6 Skrevet 22. november 2011 Jeg sjekka med den neglelakken som har vond smak. Virka tungvindt egentlig. Den skal ikke brukes på barn under tre år og det skal gnis på etter hver håndvask. Mulig det hadde gått men. Spurte på apoteket hvorfor barn under tre år ikke skulle bruke den og det var fordi den hadde så veldig besk smak, så er jo ikke farlig i den forstand å prøve nå da =p
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå