Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #1 Skrevet 2. november 2011 Føler jeg er tom for ideer trenger noe nytt, noen innspill... har mange opplegg liggende, men hadde vært så kjekt med noen nye innspill som får tankene til å surre :)
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #2 Skrevet 2. november 2011 Til hvilken aldersgruppe? Og skal du ikke holde deg til et spesielt tema?
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #3 Skrevet 2. november 2011 Fellessamling er hele bhg det hos oss, 0-5 år.. har fokus på fellesskap og sang Selvfølgelig kan jeg lage noe innen fagområdet for mnd, antall rom og form.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #4 Skrevet 2. november 2011 Har dere prøvd sangleker som Bro bro brille? Kanskje det blir for vanskelig.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #5 Skrevet 2. november 2011 Sangleker blir for mye kaos med sååå mange på et rom, vi blir ca 65stk ++ studenter osv Så det blir mer fingerregler osv da evt... Men bare lurte på om noen hadde et artig opplegg eller tips jeg Er så kjekt å høre hva andre gjør!
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #6 Skrevet 2. november 2011 Har hatt en del samlinger for hele bhg og en slager har alltid vært "Se regndråper faller fra skyen ned" For ekstra effekt av sangen har jeg fått hjelp av en eller to andre voksne som sitter klar med spruteflasker med vann, og sprayer rundt i rommet når vi synger. Må synge sangen 2-3 ganger før barna er fornøyd. Ellers er sangen med bevegelse alltid kjekt, eller sanger der det skjer noe. Hva med bukkenebruse sangen med dramatisering? Den har vi brukt mye, men vi har ikke vært så nøye på hva vi dramatiserer med, trollet kan fint være en hund, minste bukkenebruse kan være en mus osv. Gir litt spenning og latter.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #7 Skrevet 2. november 2011 Vet ikke jeg hva du ønsker men forslag, Morn Morn Morn jeg heter Lucas Morn Morn Morn hva heter du? Også går man hele runden;)
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #8 Skrevet 2. november 2011 Har barna virkelig utbytte av en slik samling når dere er 65 stykker? Jeg synes det kan være utfordrende nok å holde samlingsstund for 18 barn på 3-5 år.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #9 Skrevet 2. november 2011 Dette er bare et eksempel da.. Bamse bamse slå i bakken, bamse bamse strekk deg opp, Bamse bamse dans med kroppen,bamse bamse gjør et hopp.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #10 Skrevet 2. november 2011 http://www.norsknettskole.no/fag/ressurser/itstud/v01/185-Sangleker/index.htm Her var det litt ihvertfall på www.123skole.no (moava.org) er det litt diverse ting Se på "undervisningopplegg". Dette er for skole og BHG, så du må lete litt rundt for å finne noe som passer
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #11 Skrevet 2. november 2011 Hos oss er det veldig populært med 5 små apekatter, dramatisere den litt med store bevegelser og stemme. Ikke bare stå i ro og si den frem, men leve seg inn.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #12 Skrevet 2. november 2011 Fellessamlinger har man gjerne på skolen også - så derfor spørsmålet mitt ang alderstrinn. Hos oss er fellessamlingene gjerne basert på humor. 1. Kle deg ut som en fugl med masse flagrende fjær og få barna med på fugledansen. Hode, skulder, kne og tå. Så tar vi høyre armen frem, så tar vi høyre armen bak...boggie,boogi-sangen 2. Vi får besøk av den morsomme damen. Hun som ikke kan finne brillene sine (som sitter på hodet). Hun vil gjerne høre barna synge en sang. 3. Vi avslutter med at de som vil kan få en rød nese for fin oppførsel unde samlingen. Man setter seg da ved utgangen med en leppestift og gir en liten prikk på nesen. Større temaer som f.eks vennskap osv tar vi i mindre forum.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #13 Skrevet 2. november 2011 hva med å få med voksne på en dramatisering? Barna synes det er skikkelig gøy De er jo også veldig vant med å sitte forran tvskjermen nå... eller hånddukker... mange fine bevegelsessanger- som passer til alle barna- med krøllet hale, julene på bussen, lille petter edderkopp, en tiger er for diger, kom vi reiser oss, vi gikk inn i en butikk... jeg liker å ha med en pose/eske med litt forskjellig stasj (merk: konkreter) som jeg assosierer med de sangene, og så bruke kanskje en enkel elleregle for å finne ut hvilke barn som skal velge ut sangene.... elle melle ku, det ble du.... en kort en....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå