Gå til innhold

Ammemareritt i 3 uker nå....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er min nr2, og ammet min første uten noen problemer! Med lillebror har det vært smertefullt fra dag 1..smertene har avtatt for å så komme sterkt tilbake...og har nå utrooolig såre brystvorter! På helsestasjonen sa de det var sopp og jeg har smurt meg med canesten siden fredag, og lillebror har fått kur siden mandag. Følte det ble bedre på søndag, men har nå blitt verre igjen! Burde det ikke vise bedring til nå?? Prøver det meste...lufttørking, smøring av salver, nye innlegg etter hver amming osv. men INGENTING hjelper!!! BLIR GAAAL!! Har pumpa meg i hele dag..klarer ikke å tørke av kremen fra brystene nesten...så vonde, men uten skorper!

Noen med lignende erfaring????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lillegutt spiser godt (for godt nesten..brystvortene får aldri gro), og har lagt godt på seg btw...

Skrevet

Ja, har det som deg. Gutten min er bare 5 dager gammel, men oppdaget i dag at jeg antageligvis har soppinfeksjon. Hadde det med min første, og ser med gru på de neste ukene! Har så inderlig vondt, og melkespreng i tillegg. Har bare grått i hele dag. Er så nær ved å gi opp merker jeg. Får hjemmebesøk av helsesøster i morgen. Får håpe hun har noen oppmuntrende ord. Vi får bare bite tenna sammen (gjør det, bokstavlig talt, når jeg ammer... blir sliten i kjeven). Tror ikke du trenger å tørke av kremen fra brystene forresten.

Lykke til!

Skrevet

Jeg synes også det var MYE verre å amme andre gang enn første gang med tanke på sårhet. Men jeg begynte raskt med flaske

Uansett, jeg ser at du ikke har nevnt ammeskjold. Har du forsøkt det? Det funket veldig godt her ihvertfall. Hadde noen fra Avent som jeg kjøpte når jeg hadde født førstejenta. Fikk aldri bruk for dem da, men var rimelig fornøyd med at jeg aldri kvitta meg med dem og at de lå i skapet hjemme.

Var litt knøvlete å bruke med engang, men det gikk seg til og det var som å gå fra helvete til himmelen.

Skrevet

Føler med deg, og har vært gjennom det samme. Selv om det er 6 år siden husker jeg med gru de forferdelige smertene sprekkene skapte.

Jeg fikk Mycostatin uten at det hjalp. På apoteket fikk jeg da noe som heter 0,5 % krystallfiolett. Da heller ikke DET ga effekt blandet de 1 % krystallfiolett til meg, og endelig! ga det seg (jenta tok ikke flaske, måtte amme selv om det føltes som brystvorta ble kjørt gjennom en kjøttkvern hver eneste amming. Unnskyld beskrivelsen, men det er vel litt samme følelsen som du har...;().

Det blir litt fargerikt, for det gir skikkelig blålilla farge både i minis munn og på brystvortene, men det var kun det som hjalp meg. Hvis din lille er såpass liten som noen uker er han jo ikke så aktiv med å putte ting inn i munnen heller enda.

Håper du finner en løsning som funker for deg!

Skrevet

skjoldene er også prøvd...men da får ikke lillebror tømt brystet,og fører til amming hver time...aoa...

men noen erfaring om hvor lang tid det tar før soppen og smertene avtar? gosh...alt oss damer må igjennom...

Skrevet

mmm...kjøttkvern ja, den perfekte beskrivelsen!!

Krystallfiolett skal prøves! Kan jeg prve dette mens jeg bruker canesten...eller bør jeg ta en kur om gangen??

Skrevet

Jeg regner med at du må kutte ut canestenen (evt vil de kanskje anbefale deg å fullføre den), hør med de apotekansatte:)

Det tok ikke så mange dager før jeg ble bedre når jeg endelig fikk 1 %-blandingen.

God bedring:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...