Mumblenumber1 Skrevet 2. november 2011 #1 Skrevet 2. november 2011 Hva stod i søknade(grunner til mistanke om melkeallergi) og hvor lang tid tok det før dere fikk blå resept godkjent? Her mistenker både vi og sykehuset at Mini har melkeallergi, han reagerer på melk, vi fikk ammenekt av han; så gikk over til mme og fikk da nan; deretter fikk han eksem, forstoppelse, luft i magen, han hadde vondt, gråt kontiunerlig(forståelig nok) I tillegg har faren hatt melkeallergi samt søskene hans. Gikk over på nutramigen; han sluttet å spise, vi prøvde nan igjen ettersom han fortsatt gikk i eliminasjonsteorien på melkeallergien. Samme skjedde nok en gang, to måneder gammel endte vi på legevakta med han og videre sykehuset; hvor det nok en gang ble mer eller mindre konstantert melkeallergi. Det slår ikke ut på blodprøver siden han var 2 måneder. Så vi måtte på nutramigen; og senere da altera som vi søkte blå resept på. Vi er faktisk ikke millionærer her så sier seg selv at vi har ikke råd til dette; men vi har slaktet budsjettet gang på gang og etter 3 uker uten svar fra Helfo. Ringte jeg; alle hadde sagt at dette ville gå rett igjennom, så er vel det som er grunnen til at jeg ikke stresset. Fikk svar om manglende info, så lege måtte svare innen 3 uker. Var hos lege i forrige uke hvor hun bekreftet at hun hadde sendt inn; pluss at vi fakset inn også skulle jeg ringe noen dager senere å høre igjen. Ringte idag og fikk beskjed om avslag; vi har bokstavelig talt ingenting å leve av nå om dagen og når vi da i tillegg får beskjed om at siden det ble vedtatt idag så fikk jeg ikke vite grunnen. Så må ringe imorgen igjen, men egentlig er jeg panneflatt most inn i veggen; og dette skal definert ned i jornalen; "kjære mini, dette er derfor du ikke får søsken" Så da lurer jeg noe veldig på hvordan dere som har vært igjennom det samme har opplevd det? Noen med lik erfaring?
vims81 m/♀08 ♥♂11♥ Skrevet 2. november 2011 #2 Skrevet 2. november 2011 Min første reagerte på melkeprotein og fikk derfor nutramigen fra rundt 4mnds alder (delammet med tilskudd av nan 1mnd før det uten problem men plutselig reagerte hun). Kjøpte de første boksene selv for å teste ut før vi var hos barnelege. Fikk beskjed om at å ta noen tester før 1års alder var null vits og at det kun var eliminering av melk som var tingen på så små. Så fikk resept på 1år med Nutramigen med beskjed om å innføre melk etter noen mnds bruk. Tok med resepten på apoteket og hadde ikke noe trøbbel med det. Fikk derimot ikke refundert for de boksene jeg hadde kjøpt før vi var hos barnelege, for iflg Helfo er det kun fra reseptdato man får det. Prøvde å innføre melk 3 ganger det første året med samme resultat: utslett og magevondt/uro. Da hun var 15mnd tålte hun det plutselig og ikke vært noe problem siden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå