Anastasia ♂11 ♀13 ♂16 ♀19 Skrevet 2. november 2011 #1 Skrevet 2. november 2011 Da har vi vært på tre mndrs kontroll:) Tuttegutten var blitt 7750 gram og 64,5 cm lang. Over gjennomsnittet, men følger sine kurver både når det gjelder vekt og lengde. Vaksinene gikk greit å ta, han skrek så klart da han fikk stikkene, men var lett og roe etterpå. Selv om jeg er vant med sprøyter etc fra mitt yrke, så var det noe annet når ens lille baby fikk sprøyte, kjente det faktisk litt i magen på forånd... Nå sover han ettermiddagsluren sin, har ikke merket noe særlig på ham i form av reaksjoner etter vaksinene. Hvor store var deres på 3 mndrs kontrollen? Reagerte de på vaksinene?
Mumblenumber1 Skrevet 2. november 2011 #2 Skrevet 2. november 2011 Min fikk feber i løpet av natten, men lite reaksjon ellers; sov hele natta igjennom Tror han veide 6400 gram og var 62 cm lang. Solid plutt her også
augustmini Skrevet 2. november 2011 #3 Skrevet 2. november 2011 Min jente veide 5,7 og var 60,5 cm lang på 3 mndrs kontroll. Ganske gjennomsnittlig, lagt på seg 2,6 kg siden fødsel og vokst 10 cm (hun var ikke fullt 3 mndr). Vi hadde ingen reaksjoner på vaksinene i etterkant, temperaturen steg bittelitt, men almenntilstanden var normal.
Tia79 - ♥prinsesse♥ 23.07.11 Skrevet 2. november 2011 #4 Skrevet 2. november 2011 Mi jente var var blitt 6280 g og 62 cm lang. Lagt på seg litt over 1,5 kg siden fødsel (var stor) og vokst 10 cm. Fra å være utenfor alle linjer når d gjelder fødselsvekt, har hun nå lagt seg omtrent på gj.snittet. Hun reagerte ikke så veldig på vaksinen, hadde litt feber et par dager, men var likevel i godt humør )
Mikkemafian Skrevet 3. november 2011 #5 Skrevet 3. november 2011 Min lille frøken kan knapt kalles liten, tror jeg.. Hun var 65,5 cm lang og 6640:) Lille frøken langemann:)
1frafør_1påvei Skrevet 4. november 2011 #6 Skrevet 4. november 2011 Gutten vår var 6960 gram og 64 cm lang! Reagerte ikke på vaksinen, annet enn at han sov fra 22.00-08.00 med bare 1 oppvåkning rundt 04 - tiden vanligvis har han brukt å være oppe hver 2-3 time så det var en utrooolig deilig natt for mammaen ellers frisk og rask!
Gidder ikke! Skrevet 4. november 2011 #7 Skrevet 4. november 2011 Trilletralle, Nesten samme mål på vår lille, store frøken; Hun var 6,7 kg og 65 cm lang:)
Anastasia ♂11 ♀13 ♂16 ♀19 Skrevet 4. november 2011 Forfatter #8 Skrevet 4. november 2011 Hehe, skjønner at gutten min er litt tjukk;) Ser at en del babyer med samme lengde er rundt ett kilo lettere... Jaja, trenger ikke å bekymre meg for at han ikke får nok mat. Eneste "problemet" er at han må bruke selebukser, for mange av de vanlige buksene er for stramme i livet! Jeg har forresten ikke merket noen reaksjon på vaksinene (2 dager siden nå).
Mikkemafian Skrevet 5. november 2011 #9 Skrevet 5. november 2011 Hvor stor var din lilling når hun ble født Saptein Kabelsatan? Luringen her var 3530 g og 53 cm... Så hun vokser fort ja!! Tror nok hun kommer til å arve lengden til far i hvert fall:)
zassy☆ Skrevet 5. november 2011 #10 Skrevet 5. november 2011 Så fint at det gikk bra på kontroll Er spent på vår i neste uke, tulla mi er god og rund også til tross for at hun ble tidlig født, tror hun kan ha tatt igjen vanlige 3 måneders babyer, er spent på vekta og lengden Hun har iallefall gode runde kinn og dobbelhake, hehe lille bolla vår :-D Vi har nok fløte i puppene våre ;-D (hvis du ammer da )
Anastasia ♂11 ♀13 ♂16 ♀19 Skrevet 5. november 2011 Forfatter #11 Skrevet 5. november 2011 Ja, jeg ammer, så er nok fløte her også Du får oppdatere når dere har vært på kontroll!
lillespire2011 Skrevet 5. november 2011 #12 Skrevet 5. november 2011 På 3 mnd kontrollen var tøtta mi 62,5 cm og 5610 gram.... Nu på 6 mnd kontrollen var ho 70 cm og 7 kg. men alt normalt ifølge hennes kurve
zassy☆ Skrevet 8. november 2011 #13 Skrevet 8. november 2011 Jenta mi var 5600 og 57 cm, helsesøster sa hun var over gj.snittet på vekta, men kan det stemme da? på lengden begynte hun å komme inn på normalen på grafen sa hun.. hun er noen uker tidlig født da.. jeg spurte om jeg ga henne for mye mat, hun sa at unger kunne egentlig ikke bli tykke av morsmelk, men jeg kunne jo prøve å la det gå litt lengre tid mellom måltidene.. hm...jaja hun er nå sunn og frisk da! Var ikke noe gøy å få sprøytene, hun skrek skikkelig men veldig blid igjen ikke lenge etterpå heldigvis, nå sover hun, håper hun slipper noe særlig reaksjon. Kjøpte paracett og de gikk på kg og ikke alder så måtte kjøpe den fra 4-6 kg..kommer jo ikke til å vare så lenge den da. Men greit å ha i hus i tilfelle det blir mye feber. Litt skuffet over hele kontrollen jeg, men det er fordi helsesøstra mi alltid har det så travelt, nesten ikke tid til noe spørsmål og det jeg spør om får jeg så diffuse svar på liksom, kjedelig at man skal gå til samme helsesøster i 4 år..kanskje jeg skal flytte Men gikk jo greit da, godt å ha det overstått
Ellois Skrevet 8. november 2011 #14 Skrevet 8. november 2011 Vi var på 3-måneders kontroll idag. Veide 7176 gram og var 62 cm lang. Trodde egentlig han skulle være lengre, for jeg målte ca. 64 cm her hjemme og han vokser ut av klærne sine i rekordfart. Ikke bare i bredden, men også lengden. Men altså en liten tjukkas! ;-) Og følger kurven sin helt fint. Har ikke reagert noe på vaksinene foreløpig. Annet enn at han sover litt ekstra mye.
Anastasia ♂11 ♀13 ♂16 ♀19 Skrevet 8. november 2011 Forfatter #15 Skrevet 8. november 2011 Her er link til vektkurve for jenter 0-1 år: http://resource.nhi.no/resource/4288-21-vekst-jente-0-1.pdf På skjema ligger hun litt under gjennomsnittet på vekt ved 3 mndr, men de regner vel korrigert alder frem til 1 år (?), og da er hun jo over gjennomsnittet for 2 mndr hvis hun er 5 uker prematur:) eller så kan helsesøster ha sett på vekt i følge lengde og ikke alder, men det fant jeg ikke på linken min... Helsesøster sa ingenting til meg om å la det gå lenger tid mellom ammingene, og min gutt ligger jo helt på den øverste streken på vekt i følge alder! På vekt i følge lengde, ligger han også godt over gjennomsnittet:) Så jeg ammer i vei når han vil ha mat! De kryper og springer morsmelk-fettet av seg til sommeren:) Dumt at du ikke er fornøyd med helsesøsteren, kanskje du kan spørre om å bytte...?
zassy☆ Skrevet 8. november 2011 #16 Skrevet 8. november 2011 Jeg spurte om hun da så på korrigert alder men nei hun gikk ut fra at hun var 3 måneder sa hun..tror hun forvirret seg selv for først sa hun at hun var så lang, men nei hun hadde sett feil osv Uansett så lider ikke tulla noen nød iallefall Var mye mer positivt da jeg var hos fysioterapeut, hun var såå positiv og hun sa at hun gikk ut fra korrigert alder og at det kunne jeg også gjøre, gi henne den ekstra måneden liksom Kunne jo kanskje byttet helsesøster, men jeg kjenner til dem fra før der på helsestasjonen så blir litt "ekkelt" å klage på noen liksom Hun er vel grei nok! Bare vet om flere som er så mye flinkere. Har vært en del mer gråting i dag, men ellers virker hun i grei form, har bæsjet veldig mye da!! kanskje tilfeldig. Håper hun får sove godt i natt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå