Gå til innhold

Er kontoen deres tom hver måned?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, jeg har 21000 og elsker å bruke penger. Kontoen er rimelig skrapt før det er nytt påfyll. Bruker det jeg har av penger, alltid noe på ønskelisten. Vi spiser lavkarbo og det koster gjerne litt mer, jeg betaler forresten klær til meg og barna + mat og annet som trengs i en husholdning. Ingen faste utigfter eller regninger faller på meg, om det ikke er fra ting jeg har handlet på nettet da. Mannen betaler alt annet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, min konto er ikke tom før neste påfylling. Derimoot er jeg dårlig på å spare og må virkelig sparke meg selv bak på det området. Har både høyrente og BSU, og det går inn noe der, men kunne helt klart ha spart mer.

Skrevet

Har igjen 200-300 kr og er fornøyd med det.. Har det vi trenger pluss litt til.

Skrevet

Min konto er skrapt hver måned! Men det er pga at jeg kjenner meg selv så godt at jeg vet at uansett hvor mye penger jeg har på lønnskontoen, om det er 5000 eller 50 000 så klarer jeg å bruke det opp! Derfor overfører jeg over halve lønna til sparekontoen, så står jeg fritt til å bruke det jeg har igjen på lønnskontoen til det jeg vil:)

Så jeg er aldri skikkelig blakk, men kan godt måtte vente til lønn før jeg kan kjøpe meg vintersko f.eks.....

Skrevet

Tom vil jeg ikke si, pleier å være igjen en tusenlapp, men nå har jeg bare en inntekt på 5000 i mnd også. Setter inn penger på sønnen min sin konto hver mnd, samt BSU.

Pengene på sønnens konto skal gå til uforutsette ting HAN trenger, som feks akutt en ny bilstol eller en bedre vinterdress osv, ellers er jeg dårlig på å spare :/

Skrevet

Nei, blir aldri tom. Når folk på jobben begynner å snakke om at det heldigvis ikke er lenge til lønning, så skjønner jeg ikke hva de snakker om. Tenker ikke over om det er lønningsdag eller om det er lenge til, vet at vi alltid har penger.

Skrevet

Nei, jeg er aldri skrapa. Sparer noen tusenlapper fast hver gang jeg får lønn, og har som regel 5- 10 000 på konto neste gang lønna kommer. De hiver jeg rett inn på sparekonto når jeg har mer penger. (Men de går til større utgifter om det skulle være bruk for det.)

Skrevet

Ja, er dessverre ganske srapt i slutten av mnd. Må av og til låne litt de siste dagene.

Skrevet

Nei, aldri. Selv ikke som lutfattig student. Må liksom alltid ha noe igjen.

Skrevet

vi hadde det trangt økonomisk før og har lært veldig av det.

så nå har vi utbetlat 44000 kr hver måned. og har alltid penger på konto når neste lønn kommer.

vi prøver og kutte ned på forbruket hele tiden. og slette ned mer og mer gjeld. sitter vell igjen med alt fra 3-6000 kr når neste lønn kommer.

Skrevet

Ja,min er ofte tom:/

Men har en samboer som ikke går tom;)

Skrevet

I det siste har den vært helt tom ja. Veldig mange uforutsette utgifter for tiden har gjort sparekontoen og vanlig konto tom. Så nå gleder jeg meg til ting kommer mer tilbake til normalen, der kontoen ikke blir helt tom hvertfall og vi har litt på sparekontoen igjen.

Skrevet

Ikke hver mnd, men føler dette er året der "alt går galt", så de siste par mnd har det vært skrapa. Men har ihvertfall nytt kjøleskap, komfyr, vaskemaskin, tørketrommel, sofa og madrass til jentungen....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...