Gå til innhold

Tenner og matlyst??!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Her er snuppa snart 8mnd, og har ingen tenner enda, syns vi har ventet leeeeeenge nå:-( hver gang de ser ut til å komme, forsvinner alle symptomer igjen. Men idag har hun vært uvanlig sutrete, ikke lyst på grøt t frokost, ikke lyst på brødskive og yoghurt til lunsj(dette er ting hun spiser hver dag, og vanligvis ikke noe problem), så det eneste jeg har fått i henne er ca 180-200ml mme før hun sov første luren klokka halv ti. MEN hun har tygget på to kjeks, så jeg lurer da på om hun kanskje syns det er deilig med noe hardt mot gommene? Uff, ble rotete dette, men er så frustrerende når hun ikke spiser. Andre som merker at matlysten forsvinner når det er tenner på vei?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei :)

jenta vår er snart syv måneder og hennes første tann er på vei opp... foreløbig er bare halve tannen synlig;)

Men vi merket det veeeldig på matlysten hennes rundt den tiden.. altså rett før tannen brøt igjennom tannkjøttet og litt etterpå.... hun ville plutselig ikke ha grøt, så ville hun ikke ha pupp men bare grøt, så ville hun ikke ha noe.... så ville hun ha skalk osv.. hehe :) så se det ann en dag og gi henne skalk eller en kald bitering osv.... og vann!

Ikke godt å vite om det er det, men kan jo høres sånn ut? ihvertfall siden hun er 8 mnd også... stakkars små... får så vondt av de når det står på som værst med tenner.. håper hun får matlyst snart da!! :)

Skrevet

Tusen takk for svar! Er litt bekymret må jeg si. Men nå har hun nettopp spist en god grøt porsjon og gnager på en kavring... Så ser ut som vi må vente på disse tenna en stund til...:-/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...