Gå til innhold

Tidlig med hodeleie i uke 26?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos fastlegen min på kontroll på mandag, og hun fant ut at jenta vår har lagt seg i hodleie. Dette stemmer godt overens med hvor jeg kjenner sparkene hennes. Men er det ikke litt vel tidlig at babyen legger seg i hodeleie i uke 25-26? Nr 1 la seg ikke i hodeleie før uke 34 :)

Noen med erfaring? Svar mottas med takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke noe erfaring med når de skal legge seg i hodeleie. Men jeg har vært til utallige UL i dette svangerskapet, siden det er tvillinger og jeg har mistet mange ganger tidligere.

Så i uke 15 og 19, lå de begge i seteleie. I uke 22 lå de i hodeleie begge to. Og nå i går, i uke 25, lå begge i tverrleie. Spurte gynekologen angående dette, da jeg absolutt ikke ønsker to stk i tverrleie, og da sa hun at det var enda god plass til at de ville endre leie flere ganger. Så får vi bare krysse fingrene for at de begge ender med hodet ned :-)

Vet ikke om du ble noe klokere, men slik jeg har forstått det, så kan de variere leie i mange uker enda.

Skrevet

Min sønn snudde seg mange ganger før enn ha til slutt lå seg i hodeleie helt på slutten av svangerskapet, husker ikke helt uke men en av de siste ukene...

Skrevet

med min nr. 2 la barnet seg med hodet ned kjempetidlig. Trodde jeg kom til å føde tidlig, men neida, gikk to dager lengre enn med nr. 1! Fødselen gikk imidlertid mye raskere!

Skrevet

Tusen takk for svar damer :) Får bare vente og se hva som skjer da :)

Skrevet

Førstemann snudde seg også veldig mange ganger ila svangerskapet. Denne ligger ennå i seteleie. Er 26+0 i dag.

Skrevet

Jeg var hos JM i går, og gulle mitt har også lagt seg i hodeleie allerede :)

Jeg er i uke 24! :)

Skrevet

Her har også mini ligget i hodeleie siden omtrent da, er nå 38 uker, og hodet er fortsatt ikke festet, så tidlig hodeleie trenger ikke å bety tidlig fødsel... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...