Gå til innhold

Bekkenløsning- likt hver graviditet?

Anbefalte innlegg

Forrige graviditet hadde jeg bekkenløsning med gangsperre de siste par månedene. Jeg synes det var utrolig kjedelig, tross i at jeg ikke var veldig hardt rammet. Jeg var liksom låst til sofaen. Jeg var egentlig i fin form ellers, men kunne ikke gjøre noenting. Jeg slet om jeg gikk mer enn noen hundre meter, og med holkeføre var det best å bli inne.

Jeg håper jo å slippe unna dette denne gangen. Planen min har vært å trene bekken og bekkenstabiliserende muskler fra start (men det har ikke vært så greit gjennom kvalmen). Er det noen som har sluppet unna? Var det like ille eller bedre andre gang? Er det noe annet man kan gjøre for å "slippe unna"?

Fortsetter under...

Jeg har ikke noe godt svar til deg. Jeg fikk en skade på bekkenet på slutten av mitt 2. svangerskap. Før det hadde jeg vært helt fin. Med mitt 3 barn fikk jeg en rimelig sterk bekkenløsning. Måtte ha hjelp til alt, Nå venter jeg nr. 4 - og ligger an til akkurat det samme nå også. Sliter med å klare meg gjennom hverdagen - enkle ting som å snu seg i senga, kjøre bil, kle på seg, ta på sko, gjøre husarbeid osv krever sin kvinne. Jeg går forresten ikke med sokker lenger, det har jeg gitt opp for ca en mnds tid siden. Jeg prøver å gjøre det beste ut av situasjonene, og ikke bli helt passiv. Tror det er lurt å holde seg i litt bevegelse. Fysio har jeg fått rekv til, men han har 3 mnd ventetid. Varmtvannsbasseng er uaktuelt, fordi jeg ikke får til å kle av og på meg. Kan liksom ikke rusle rundt i badedrakt midtvinters heller =)

Jeg er nok litt redd for at det er litt dårlige odds når man har hatt bekkenløsning før, men man kan jo ha flaks også =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...