Mammen ved dammen Skrevet 2. november 2011 #1 Skrevet 2. november 2011 Fikk beskjed om jente på ordinær UL, men i dag (uke 35) viser hjertelyden 136, og det er som jeg skjønner "guttetakt" nå på slutten av graviditeten. Hjertelyden har vært opp i 150 men det er en stund siden, og blitt lavere og lavere. Eller er det med hjertelyden bare humbug?
Babyønske �� Skrevet 2. november 2011 #2 Skrevet 2. november 2011 Det med hjertelyd og kjønn har ikke stemt med noen av mine, så det har jeg ikke stolt så mye på. Det er jo ting som har innvirkning på hjertelyden også, om barnet sover, nettopp har våknet, er aktiv, blir stresset av undersøkelsen utenpå magen osv..
Timalu2012 Skrevet 2. november 2011 #3 Skrevet 2. november 2011 Jeg har hatt 140 med jenta mi og har det samme nå men nå venter jeg gutt så ville ikke stolt så mye på det med hjerteslag:)
Tjålsi har født en prinsesse Skrevet 3. november 2011 #4 Skrevet 3. november 2011 Hjertelyden varierer ofte mye. Det kan tenkes hun sov da den ble målt? Jeg venter også jente, hjertelyd fra 135-175.
Tindretingen Skrevet 3. november 2011 #5 Skrevet 3. november 2011 Venter gutt, og hjertelyden ligger mellom 145-160. ;o)
gutt på 2, jente i magen Skrevet 3. november 2011 #6 Skrevet 3. november 2011 Jeg har vært på undersøkelse av hjertelyden i dag. Lå da med registrering i 15 min. Hjertelyden var da alt fra 115-150 og jeg venter jente. Så tror det der er helt tilfeldig, ville ikke bekymret meg over det. (er forresten i uke 37)
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 3. november 2011 #7 Skrevet 3. november 2011 Vi skal iflg UL ha en gutt og hjertelyden har hele tiden ligget på rundt 150... Med de to andre har det heller ikke stemt med hjerte i fohold til kjønn så jeg stoler ikke akkurat på det =) Ville ikke lagt så stor vekt på det hvis jeg var deg =)
septemberpiken Skrevet 3. november 2011 #8 Skrevet 3. november 2011 Tror det bare er humbug, ja, Her ventes gutt, men hjertelyden varierer mye når vi er på kontroll... i dag var den i "jentetakt", men tror nok ikke tissen jeg har sett på UL flere ganger forsvinner av den grunn...
nelliik m/blå & rosa Skrevet 3. november 2011 #9 Skrevet 3. november 2011 Jeg hadde "jentelyd" med lille blå helt frem til termin ca -> er kun da de sier at myten stemmer _om_ den skal ha et lite snev av fakta. Og det stemte jo med "guttelyd" i slutten her da, men tror det er mest humbug altså... Hvertfall ellers i svangerskapet. Og denne gang har jeg hatt "guttelyd" med rosa mi. Vi har sett både indre og ytre kjønnsorganger på henne, så det er sikkert at det er en jente Men har enda 12 uker igjen til terminen... Så vi får se da om hjertelyden endrer seg til "jentelyd" på henne også. For da kommer jeg til å tro på den gamle myten om hjertelyd utfra kjønn VED termin
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå