Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #1 Skrevet 2. november 2011 Han mistet lappen rett før han traff meg. Kranglet med en kompis på en fest på landet, og var så dum at han kjørte hjem i sinne (hadde drukket noen øl). Anyway, nå kan han ta opp igjen lappen (må ta teoriprøva og oppkjøring), men kan han øvelsesprøve med meg i mellomtiden? Ikke noen nye regler nå, bare at man må ha hatt lappen sammenhengende i mer enn 5 år og være over 25 år?
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #2 Skrevet 2. november 2011 jepp, han kan vel øvelseskjøre med deg, men hvis du er usikke, ring biltilsynet..
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #3 Skrevet 2. november 2011 Han må ha hatt lappen i minst 5 år sammenhengende... så nei han kan ikke det. fordi han har jo ikke hatt lappen sammenhengende i 5 år når han misten den for 2 år siden.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #4 Skrevet 2. november 2011 Hehe, det er jo jeg som må ha hatt lappen i 5 år, ikke han HI
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #5 Skrevet 2. november 2011 Nei det kan han ikke ! Han har jo ikke da hatt lappen sammenhengende i 5 år da han skal ta lappen igjen nå! Det er vell ikke så vanskelig å forstå. Og mener du han skal øvelseskjøre med deg FØR han tar den igjen ? Men uansett. Nei det får du ikke gjort.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #6 Skrevet 2. november 2011 Hvis han har nylig mistet lappen kan du ikke øvelseskjøre med han p.g.a sperrefrist. Han har ikke lov til å kjøre bil, ta bilteori, etc før sperrefristen er opphevet.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #7 Skrevet 2. november 2011 Kan HAN øvelsekjøre med MEG! Jeg har hatt lappen i 10 år jeg, så trenger ikke øve mer Jeg spør om han kan kjøre med meg, øve til han skal ta oppkjøringen...
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #8 Skrevet 2. november 2011 trodde du spurte om han kunne være ledsager for deg når du skulle øvelsekjøre... Men ja om du har hatt lappen i 5 år sammenhengende kan du øvelsekjøre med han..
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #9 Skrevet 2. november 2011 Ehhh... det er vel hun som skal være "lærer" og han "elev". Så lenge hun har hatt lappen i over 5 år og er over 25 så er vel det greit.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #10 Skrevet 2. november 2011 Sikker på det, 11:22? Man skal ha hatt førerkort i 5 år sammenhengende OG være over 25 år (som HI skriver). Har han ikke førerkort nå, så hjelper det jo ikke at han er over 25 år. Han har jo ikke hatt førerkort i 5 år sammenhengende! Er spent på svarene du får, HI. Jeg er ihvertfall veldig i tvil om at han kan det..
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #11 Skrevet 2. november 2011 Hun mener vell at han skal få øvelseskjøre slik at han kommer inn i kjøringen igjen med henne som "kjørelærer". Det er hun som må ha hat lappen i 5 år ikke han :-)
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #12 Skrevet 2. november 2011 Jeg trodde man hadde lov og øvelsekjøre privat fordi om man har sperrefrist, men man får ikke ta kjøretimer, eller man kan men de vil ikke gjelde da man har sperrefrist. Men forsto det slik at han kan ta lappen på nytt igjen nå(oppkjøring og teori) så da kan han jo øvelsekjøre også.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #13 Skrevet 2. november 2011 Ja, han kan øvelseskjøre med deg. Du som lærer, han som elev.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #14 Skrevet 2. november 2011 11:29 når jeg mistet lappen fikk jeg streng beskjed om at jeg ikke fikk lov til å være i et førersete før sperrefristen hadde gått ut.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #15 Skrevet 2. november 2011 neiii, 11:22 her.. leste feil.. han kan ikke øvelseskjøre med deg.. leste litt fort... trodde du skulle øvelseskjøre med han... sorry.. han kan ikke øveleskjøre med deg...
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #16 Skrevet 2. november 2011 Takk Sperrefristen er over, så han kan ta teori og oppkjøring.. da kan han kjøre med meg i mellomtiden
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #17 Skrevet 2. november 2011 Er det ikke et kurs man må ta for å få lov til å øvelseskjøre? Ring Biltilsynet og spør, så slipper dere trøbbel.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #18 Skrevet 2. november 2011 Ja for 20 år siden sikkert. Ikke i 2011 !!!
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #19 Skrevet 2. november 2011 Du ordla deg veldig klønete, for det du egentlig spør om er om DU kan øvelseskjøre med HAN, ikke om HAN kan øvelseskjøre med DEG.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #20 Skrevet 2. november 2011 11:22; nei, det var visst du som hadde rett. Alle vi andre misforsto 11:27
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #21 Skrevet 2. november 2011 Jo, personer under 25 trenger trafikalt grunnkurs for å kunne øvelseskjøre. I tillegg er det krav om at personen en øvelseskjører med er over 25, og har hatt lappen sammenhengende i minst 5 år. Under øvelseskjøringen skal en ha en L bak på bilen, og ekstra innvendig speil. Sjekk heller opp før du svarer!
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #22 Skrevet 2. november 2011 Ja, det kan du, men sjekk om han må ha førstehjelpskurs! Det måtte jeg ha..
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #23 Skrevet 2. november 2011 "men kan han øvelseskjøre med meg i mellomtiden?" Kan HAN øvelseskjøre med MEG? Trodde ikke det var så dumt sagt, for jeg sier jo at HAN skal øvelsekjøre... HI
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #24 Skrevet 2. november 2011 Så lenge sperrefristen er over så kan han begynne å øvelseskjøre. Hvis han er over 25 år tar han bare med seg leg. Er han under så må han til en trafikkstasjon for å få øvelseskjøringsbevis.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #25 Skrevet 2. november 2011 Synes ikke du uttalte deg klønete i det hele tatt HI! Ble helt forundret over svarene du fikk i starten! Så lenge du, HI, er over 25 og har hatt lappen sammenhengende i mer enn 5 år og så lenge han er forbi sperrefristen så kan han fint øvelseskjøre med deg i passasjersetet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå