Gå til innhold

har en liten rakker i magen..

Anbefalte innlegg

Har akkurat vært hos jordmor, og hu skulle gjøre et nytt forsøk på å finne hjertelyden. Men hu får ikke tak i den, eneste hu får fram er morkaka veldig tydelig. Skal tilbake på fredag for å begynne med akupunktur pga bekkenet, så skal hun gjøre et nytt forsøk på å finne den. Håper hu gjør det, blir litt nervøs. Er forresten 14+2 i følge henne, men her inne er jeg 14+0.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143744465-har-en-liten-rakker-i-magen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jammen er det stor forskjell i hvilken praksis de følger disse jordmødrene. Hun jeg har er helt hysterisk til alt. Hun sier at vi ikke skal høre etter hjertelyd før tidligst uke 22.

Hun var også helt hysterisk når jeg sier jeg har hørt hjertelyden selv to ganger med angelsound. I følge henne er også ultralyd skadelig.

Så jeg må si jeg tar det ikke så høytidelig det hun sier.

Jeg hørte vel hjertelyd første gang når jeg var 11+4 når jeg brukte angelsound.

Ultralyd er ikke bevist farlig, men man vet at barn som blir scannet mye i fosterlivet har lettere for å være venstrehendte, faktisk. Siden det ser ut til at man kan bli venstrehendt av det, så vet man jo ikke om man kan bli noe annet også. Derfor er man selvfølgelig restriktig på ultralyd. For lite forskning bak det, altså.

Mange jordmødre vil ikke lete etter hjertelyd tidlig, nettopp fordi den gravide blir nervøs dersom man ikke finner noe, som er veldig vanlig.

Annonse

legen fant ikke hjertelyd i uke 15 med meg, og hun valgte å sende meg til gynekolog for UL for å sjekke, da hun "som oftest finner hjertelyden i uke 14". alt var i orden, og gynekologen sa derimot at han opplevde at det var helt vanlig å ikke finne hjertelyden så tidlig...

Jeg titter innom fra 1.trimester:)

Jeg hørte hjertelyden hjemme første gang når jeg var 8+2! Etter at legen sa i uke 5 at man godt kan høre den fra uke 8 :) Har tatt den opp så har bevis ;) hehe nå er jeg 9+5 og finner den nesten med en gang !! Skal til legen i dag, så blir spennende å se om hun finner den også!!

Utrolig deilig å høre at det er liv det hvertfall....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...