Christine*harblittmamma*Casper Skrevet 2. november 2011 #1 Skrevet 2. november 2011 nå begynner jeg å bli lei, har vært hver natt i det siste når lillegutt (6 uker) har bæsja, så har det lekket ut på sidene og evt ryggen. noen ganger er det forståelig, da bleia er full, men andre ganger ser jeg at det ikke skulle ha vært noe problem.. prøvde i går å gå opp en str (fra 2 til 3) og når han skulle ha mat i natt hadde han en skikkelig full bleie, og det var lekket ut.. tenkte at "jaja, det var jo kommet en del" så gikk det noen timer, og han hadde bæsja igjen, denne var også lekket, men denne gangen var det ikke mye, bleia var ikke i nærheten av full, men fortsatt var det nesten mer utenfor enn inni bleia!! DA ble jeg irritert!! begynner å bli lei av å bytte pysj hver natt, fordi bleiene ikke gjør jobben sin..! så mitt spm er; hvilket bleiemerke bruker dere?? har hørt at pampers ikke er så veldig annbefalt pga oljer ol, og landford hadde jeg tenkt å prøve, men de begynner jo på 6-11kg, og lillegutt er ikke helt oppi 6kg ennå, og vil jo tru at de blir aaaaaalt for store... setter pris på all tilbakemld
Endelig mamma:):) Skrevet 2. november 2011 #2 Skrevet 2. november 2011 Vi bruker Pampers og er kokfornøyd:) Liten bleie til en liten gutt som er veldig lett og bevege seg i. Ingen uhell til tross for at bleia har vært svæææææært full på morgenen mange ganger både av tiss og bæsj.
☀ Lille prinsesse - juli2011 ☀ Skrevet 2. november 2011 #3 Skrevet 2. november 2011 VI bruker også Pampers, de store eskene på Rema, superbillige og kjempebra!
Christine*harblittmamma*Casper Skrevet 2. november 2011 Forfatter #4 Skrevet 2. november 2011 da skal jeg prøve pampers i natt.. håper det hjelper, for dette er utrolig kjedelig, trodde jo de libero-bleiene skulle holde på litt ihvertfall.. men men..!
1frafør_1påvei Skrevet 2. november 2011 #5 Skrevet 2. november 2011 Sverger også til Pampers har vært fornøyd så langt!
Flaggermusa Skrevet 2. november 2011 #6 Skrevet 2. november 2011 Bruker kun pampers! Har prøvd libero og landlord men går alltid tilbake til pampers.
Farrah84 Skrevet 2. november 2011 #7 Skrevet 2. november 2011 Hadde samme problem, hjalp veldig med pampers her også
Jojo x3 Skrevet 2. november 2011 #8 Skrevet 2. november 2011 Denne gang begynte jeg med Libero, lakk, så Pampers, ble fuktig og lakk, deretter Coop sine. De siste har fungert best selv om de er litt stivere. Har aldri lekket igjennom med dem. Med mellomste brukte vi Pampers for de var best til henne og de lakk heller ikke med henne. Rare greier...
Matrosen og Meg:) Skrevet 2. november 2011 #9 Skrevet 2. november 2011 ahh, jeg har hatt akkurat samme problemet selv. begynte med libero og har liksom bare fortsatt med det. Han bæsjet ned alt, klær, dyner, ja alt, om han bæsjet på natten når han var på samme alder. Men jeg tenkte bare at siden det kom mye, så måtte jeg vel bare regne med det. Han er 12 uker i dag <3 og elsker å sitte i vippestol, men hvis han bæsjer der, bæsjer han ned alt, har måtte vaske trekket til vippestolen såååå mange ganger. enda bleia ikke er full, så bare tyter det liksom oppover. Har prøvd "billigbleiene" men likte ikke dem da jeg syntes dem ble så ekstra tunge, når det bare var tissebleier. da skal jeg prøve pampers. handler nesten alltid på rema uansett. Men hvordan er prisen på de eskene? vil jo bare si at libero bleier er fryktelig dyrt. Bruker libero 3 nå, og dem koster jo 50 kr per pakke, og varer ikke akkurat lenge heller:) da skal jeg handle pampers neste gang:)
ViVenter*15/07/11-Nora* Skrevet 2. november 2011 #10 Skrevet 2. november 2011 Denne erfaringen har vi på tre barn nå: Str 1-3 Kun pampers som funker. Libero nr 3 om natten, eller tisser ungen seg klissblaut. Men nå så jeg at det var kommet en bleie fra Pampers som skulle vare hele natta?! (altså ikke active fit -lekker!) Fra str 4 går vi over på Libero. Da syns jeg passformen til Pampers er håpløse! Lange og klumpete! Når babyen din er 6 uker anbefaler jeg veldig pampers nr 2:)) Eller 3, GUL pakke!
Christine*harblittmamma*Casper Skrevet 2. november 2011 Forfatter #11 Skrevet 2. november 2011 akker masse for svar alle sammen da blir det rema1000 neste stopp når sambo kommer hjem går nok for str 3, da han veier 5700g, og ikke har lenge igjen på str 2 (3-6kg) har 2 venninner som er strålende fornøyd med first price-bleiene, men de starter jo på 7-12kg, så vi får vente å se når den tid kommer kommer med oppdatering i morgen på hvordan natten gikk, og om jeg slipper å vaske 2-3 pysjer pr natt noe mer :)
mammantilguttensin Skrevet 2. november 2011 #12 Skrevet 2. november 2011 Her har vi ikke hatt et eneste uhell etter at vi gikk over til Libero 4 (da var han ca 3,5 mnd og 7 kg). Vi hadde endel uhell med Libero 3, men nr 4 er helt annerledes. Mye tynnere og langt bedre passform.
Tauriel Skrevet 2. november 2011 #13 Skrevet 2. november 2011 Coop sine har kun lekket her... men Liberio funker knall her Pampers tørr jeg ikke å teste ut, har mye allergier i familien
Beibifot er blitt Storebror Skrevet 2. november 2011 #14 Skrevet 2. november 2011 Jeg kan tale dette sprm ved 2 forskjellige barn (mine barn) Nr1 kunne vi bare bruke Libero, ellers ble han så i rompa av pampers. Vi måtte alltid ligge en str opp, for ellers lakk det. Nr2 blir sår av Libero å lakk, så jeg har prøvd meg fram med pampers å den er tett å ingen sår. Gir deg jo egentlig ikke svar, bare erfaring ) Har ikke prøvd andre merker til nå. Lykke til i bleie jakten.
april2011mamma Skrevet 2. november 2011 #15 Skrevet 2. november 2011 vi bruker pampers og er strålende fornøyd!!! MEN jeg har jobbet i barnehage i ti år så har skiftet og prøvd en del bleier kan du si hehe, og det er vesentlig at man bretter bleiene godt ut, og former den litt etter rompa når man tar på... vanskelig å forklare men du må holde en hånd mellom rumpa og magen mens du strammer... heheh høres rart ut dette.. Det jeg mener er at setter man ikke bleia ordentlig på og tar seg litt tid så vil den skli ned og bæsj vil komme ut uansett bleie og hvor stramt man setter den Men libero har jeg dårlig erfaring med selv! både fra bhg og privat! Her bruker vi pampers og den holder alt inne fra 19-08 men sitter jenta vår i en stol eller har lekt på gulvet sjekekr jeg alltid bleien litt for da kan bleien ha sklidd slik at den ligger skjevt og all bæsj vil tyte ut.. hehe Håper du finenr bleien som passer for dere da! Spent på å høre hvordan natten går!! Klem
mammantilguttensin Skrevet 2. november 2011 #16 Skrevet 2. november 2011 Jeg velger også Libero pga svanemerkingen. Jeg vil nødig over på bleiemerker uten dette pga giftstoffer. Pampers er kjent for å være en versting når det gjelder alergifremkallende miljøgifter så de holder jeg meg langt unna. Deres våtservietter kom for eksempel dårligst ut i en ny test nå. Anbefaler alle å gå inn på grønnhverdag.no når dere skal velge produkter. Ikke bare bleier, men oljer, såper osv.
Gjest <3gutt11&?2012+engler<3 Skrevet 2. november 2011 #17 Skrevet 2. november 2011 Hjelper jo lite, når Libro er verre for sønnen vår enn hva Pampers er.. Libro gikk bra en stund, så startet det å bli så den lakk på natt + at guttungen fikk store køttsår av bleia. Byttet over til Pampers activ fitt, den holder natta gjennom, og gutten slipper å ha sår bak, brukt Pampers i snart 3 mnd og er stor fornøyd med de.. Akter ikke bruke Libro bare pga svanemerkingen, når de lekker og gir store sår på baken til ungen.
april2011mamma Skrevet 2. november 2011 #18 Skrevet 2. november 2011 enig.. og tror faktisk ikke at pampers er så ille... vi lever i norge i 2011 ... tviler på at det blir solgt så "farlige" ting i butikken. tenker jeg da ihvertfall..... bruk det du føler passer med god samvittighet!
Maitrollet Skrevet 2. november 2011 #19 Skrevet 2. november 2011 Her er testen på våtserviettene http://www.klikk.no/foreldre/dinbaby/article690489.ece - og ja, det selges utrolig mye drit også i 2011. Angående svanemerking er også coop-bleiene svanemerket og tror også landlord-bleiene er det.
Nedjem Skrevet 2. november 2011 #20 Skrevet 2. november 2011 Pampers nr 3. Med storebror byttet vi til libero når han startet på nr 4, mulig vi gjør det nå også. Får se:)
Gjest Madolyn & Muffin Skrevet 2. november 2011 #21 Skrevet 2. november 2011 Her prøvde jeg ut Coop bleier i dag, og Muffin tisset gjennom bleiene hver eneste gang! Selv om jeg bytta bleier annenhver time! Så Coop bleier er hvertfall helt håpløse til vår gutt! Her har vi forøvrig brukt Pampers bleier omtrent hele veien, og trur vi har hatt 2-3 lekkasjer i løpet av snart 7 måneder. Veldig fornøyde
IreneUtålmodig Skrevet 2. november 2011 #22 Skrevet 2. november 2011 Lakk endel fra Libero på ungene her å, og pampers liker jeg ikke, føles så våte ut selv om det ikke er så mye tiss der. Så jeg har hold meg til Landlord bleiene og coop, aldri fått noe utenfor
april2011mamma Skrevet 2. november 2011 #23 Skrevet 2. november 2011 joda selges mye drit også men sååå skadelige er de ikkje...... tror det går helt fint for alle oss som bruker pampers mener jeg!!!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 2. november 2011 #24 Skrevet 2. november 2011 Coop er helt suverene og er de eneste bleiene som ikke fører til lekkasjer her ihvertfall (og ja, vi har prøvd de fleste merker etter over 3 år med bleiebarn i hus;) De er svanemerket og helt fri for uønsket lotion, og i tillegg billigst av dem alle. Kan det bli særlig bedre??
zassy☆ Skrevet 2. november 2011 #25 Skrevet 2. november 2011 Har hatt en del uhell her også, jeg bruker libero, prøvde pampers noen ganger fordi jeg hadde liggende gratisprøver og begge de gangene tisset/bæsjet lille gjennom alt vet ikke om det var tilfeldig. Men hun har bæsjet oppover ryggen på liberobleiene også :S Mulig det er som en her oppe sier at det har noe med at bleiene er tatt skikkelig på, stort sett har liberobleiene holdt her iallefall. Men jammen var det dyrt å gå fra strl 2 til strl 3 !! Ingen unødvendige bleieskift nå lenger, hehe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå