Ziiona Skrevet 2. november 2011 #1 Skrevet 2. november 2011 Hei, titter inn fra 2.trimester i håp om at det kanskje er noen her som vet. Har de siste par dagene begynt å få noe vondt i hendene, fingrene virker stive og er vonde å bøye. Noen ganger kan jeg også kjenne at det dunker litt i håndflaten og fingrene. Merket i dag at det er skikkelig ømt å trykke på puten under pekefingeren Om morgenen er det såpass stivt at jeg nesten ikke klarer å bøye håndleddene. Er skikkelig plagsomt, og håper det gir seg. Er det flere som har opplevd noe lignende? Noen som kanskje vet hva det kommer av? Setter stor pris på svar.
Mrs Mon-e Skrevet 2. november 2011 #2 Skrevet 2. november 2011 Sist svangerskap hadde jeg en del vann i kroppen, noe som gjorde at det verket i hendene. Jeg husker jeg hadde skikkelig pølsefingre som jeg nesten ikke fikk bøyd, og det dunket og verket i begge hendene. Kan det være vann i kroppen hOs deg også?
Ziiona Skrevet 2. november 2011 Forfatter #3 Skrevet 2. november 2011 Kan kanskje være at jeg begynner å få litt vann nå, men tror ikke det er snakk om mye. Merker at sko ikke lenger passer like godt, og klarer knapt å bøye fingrene når jeg våkner om morgenen. Jeg håper bare det er noe som går over! Tror kanskje jeg skal ordne meg en time til legen bare for å høre hva hun sier
Tuttalutta Skrevet 2. november 2011 #4 Skrevet 2. november 2011 jeg har det sånn, og hos meg er det pga vann.
Maria7777 Skrevet 2. november 2011 #5 Skrevet 2. november 2011 Hei Ziiona, jeg hadde det samme som deg, høres det ut som, vondt i hendene, spesielt i fingeren i midten som ble helt nummen, nesten som å miste følelsen i deler av hånden. Det er heter Karpaltunnelsyndrom og er visstnok ganske vanlig hos gravide, og håndtverkere, for den saks skyld. Skyldes væskeansamling i kroppen. I mitt tilfelle hadde jeg ikke vann i kroppen, men siden blodvolumet øker så mye, økte også presset på og rundt årene og dermed på nervene i hånden- det er presset på nervene som gjør at det føles så ubehagelig. Om morgenen er det verst, og så gir det seg litt utover dagen. Jeg er ingen ekspert, og du burde sikkert høre med jordmor eller legen din for sikkerhets skyld, men det høres litt ut som det er dette du har. Spesielt siden du sier skoene ikke passer så godt lenger og.. God bedring! Jeg merker forøvrig ikke noe til det lenger, i uke 40..
Ziiona Skrevet 2. november 2011 Forfatter #6 Skrevet 2. november 2011 Merker at det roer seg noe utover dagen ja, for når jeg våknet idag klarte jeg nesten ikke å bevege på fingrene i det hele tatt :/ Nå går det fint, men er noe stivt og ømt. Håper jeg ikke blir altfor hardt rammet av det, siden jeg er avhengig av at hendene delvis funker til eksamen før jul. Men får vel bare ta det som det kommer. Tenker jeg stikker en tur bort på legekontoret i walkin perioden for å få en sjekk i dag Tusen takk for svar alle sammen
Lollo83 <3 Skrevet 2. november 2011 #7 Skrevet 2. november 2011 Har det sånn jeg også, men fikk det ikke før jeg var i uke 35 ca. Vann i beina kom ca v/overgang til 3.tri. Merker det mest om morningen, men det gir seg utover dagen.
håp_84 Skrevet 2. november 2011 #8 Skrevet 2. november 2011 Sånn har jeg d og...er veldig plaget:( d som hjelper litt mot smertene om natten er sånne håndledds skinner du kjøper på apoteket.sånn du bruker når du har senebetennelse el lignende!! Var jordmOr som sa d til mg og d hjelper!!masse lykke til... D er forferdelig å ha d sånn:(
Lillefrø med nr 2&3 Skrevet 2. november 2011 #9 Skrevet 2. november 2011 Jeg har vært plaget av dette i 3 uker nå, legen min sa at det var noe jeg bare måtte leve med. Men for meg ble det helt uholdbart, fikk ikke sove om natta pga fryktelige smerter som tvang meg ut av senga. Jeg ble tipset om å prøve akupunktur men det hadde ingen effekt for meg, deretter ble jeg henvist videre til en kiropraktor og allerede etter en behandling ble jeg betraktelig bedre. Jeg er fortsatt fullstendig nummen i 2 fingre på hver hånd men jeg har i alle fall ikke disse horrible smertene natterstid lengre, så jeg får heldigvis sovet mer enn 1-2t pr natt nå!
Pandapunda Skrevet 2. november 2011 #10 Skrevet 2. november 2011 Hei! Jeg begynte i starten av uke 32 å samle vann i overarmene, spesielt den venstre. Så i uke 37 kom vann i anklene, og vonde hender. Og vann i ansiktet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå