Gå til innhold

Flere her som har startet redebygging i heimen?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har de siste dagene fått et akutt behov for å strikke og hekle... Er i utgangspunktet ingen håndarbeidsdame, så dette strider egentlig litt imot min natur, hehe. Til gutten min på 1,5 strikket jeg to babytepper (Mor Signes), så jeg kan jo ikke være noe dårligere nå :-D

Kjenner forresten også en ulmende trang til å male en vegg eller fire ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var å kjøpte meg strikkepinner og garn her om dagen, og jeg har aldri drevet med håndarbeid. Strikket meg vel et skjerf da jeg var 15 år, så er ti år siden sist :) fikk bare plutselig en trang til å strikke et teppe til vesla som kommer.

Skrevet

Utover håndarbeid, så er "nesting"-behovet så og si fraværende denne gangen. Forrige gang hadde vi vel kjøpt både vogn og pose og noen klær på denne tiden. Nå rykker det ikke i hånden en gang når jeg går forbi søte nyfødtklær. Har derimot "tvunget" meg selv til å strikke en liten lue og en kjørepose, og da var jeg liksom i siget, så nå strikker jeg et fint teppe til Mikro'en i magen ;-) Har jo nok fra før, men det er jo "beside the point" 8-)

Gjest Kira 1 + 1 underveis ♥
Skrevet

Jeg vet ikke helt om det kommer av "redebygging" eller ei, men er helt oppslukt i oppussing av nytt rom til 2-åringen. Den lille i magen skal arve hennes rom (som egentlig er et lite kontor), og hun skal flytte inn på det store gjesterommet.

Så nå har vi hatt storhandel på IKEA og jeg maler vegger i rosa og lilla (går veeeeldig sakte pga bekkenet, men det blir en eller to meter pr dag*s*). Føler at jeg har brukt veldig mye tid på å finne de "perfekte" tingene til et prinsesserom.

Men ellers har jeg ikke handlet inn noe, og har null peiling på håndarbeid. Bortsett fra at jeg har gjort ferdig en julekalender som jeg startet på da jeg var gravid forrige gang;)

Skrevet

Jeg har og begynt aa strikke! Har vel ikke roert en strikkepinne paa 20 aar, saa det er litt rart ja. Men det blir faktisk ganske fint :)

Skrevet

Ja og nei..hadde skikkeleg strikkelyst i starten, men ette å ha fullført hentesett og teppe så dabba stikkelysta av. Har faktisk ikkje stikka noko sidan då, endå eg alltid pleier å strikke. Kjem kanskje av at det er gut nr.2 og dermed har vi mykje frå før.

Men har så truleg lyst å kome i gong med oppussing av barnerom i kårhuset heime på garden til foreldra mine (skal bu der i periodar og i framtida),håpar å kunne starte på det i juleferien.

Ellers merka eg at det rykka litt i fingrane ette å lage til stelleplassen i går, då vi fikk vaskemaskin på badet (hadde i kjellaren før). Men trur min kjære blir litt oppgitt om eg skal lage til det alt no(termin i slutten av mars)...hehe:P

Så eg får planlegge romet i kårhuset i staden. Å, leeenge til jul!;)

Skrevet

går over i uke 25 i morgen og her er rommet ferdigmalt, vogna er kjøpt inn og nesten alt av klær og utstyr :P mangler kun litt små ting som flasker, ting til meg, saueskinn osv! Skal også ha noen ting til barnrommet! Men jeg har en trang til å ha det ryddig rundt meg! Mer enn ellers hehe. men er veeldig sliten om dagen! føler meg aldrig uthvilt, så ting tar tid!

Men ja! redebygging er i gang :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...