Gå til innhold

sykepleiere! Ang kateterisering.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er på jobb nu, og har nett lagt inn permanent kateter på en mann. Jeg er innmari usikker på om jeg sprøytet inn sterilt vann eller Nacl i lumen til ballongen. Ser nå i ettertid at det skal være sterilt vann. Hva om jeg har satt inn Nacl?

Gjest sug lut
Skrevet

Håper da inderlig at du spurte noen andre enn folk på nett, ellers skal jeg aldri ha kontakt med helsevesenet igjen,

Skrevet

HI, du kan ikke på ramme alvor mene at du spør her inne hvis det er en muligehet for at du har gjort en feil? Og du er på jobb?

Jeg er sykepleier selv. Hva du gjør er å spørre en kollega. Hvis det er slik at det har en betydning så trekker du de 10ml ut av ballongen og erstatter det med sterilt vann. Så hører du om du skal skrive en avviksmelding. Tipper at det ikke er nødvendig, men har dere ikke en slik kultur på arbeidsplassen din at det er lett å spørre kolleger om råd?

Skrevet

Hvilket sykehus jobber du på?

Bare så jeg vet hvor jeg aldri skal la meg innlegge.

Ikke fordi du muligens har gjort en liten feil, men fordi du faktisk spør på nett istedenfor å finne en kyndig på sykehuset.

Herlighet, at verden faktisk besto før internett og Dib...

Skrevet

Ja, hva om? Man spør kolleger, ikke internett.

Skrevet

Alltid sterilt vann i slikt og lignende utstyr! (huskeregel)

Er du usikker så er det bare å trekke ut det du satt inn og sette inn sterilt vann...! Ikke noe verre enn det!!

Ikke farlig med nacl men bruk det som er foreskrevet!

Forøvrig enig med de over!!! Ikke vær redd for å spørre kollegaer om du er usikker på noe. De skumleste pleierne er de som ikke tørr spørre når en er usikker!! Det er det man har kollegaer til, og det er en trygghet for alle!

Lykke til

Skrevet

Skrekk og gru! Håper ikke du er min kollega!

Hva med å sjekke prosedyren før du utfører den??

I de fleste pakkene med katetre ligger det en ferdig fylt sprøyte med sterilt vann til å sette i ballongen. Hadde ditt kateter dette? Hvis så, lurer jeg på hva du har gjort med denne?

Når du spør her inne og ikke en kollega kjenner jeg at jeg blir sint og flau på min egen stand.........

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...