Gå til innhold

Hva skal man egentlig med julestrømpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg lurer på om hvordan dere bruker julestrømpen? legger dere en pakke i den hver dag til jul også fyller den med snop/gaver den 24.des eller får barna pakke i den kun 24.des? Og hva slags julekalender har barna deres?

Fortsetter under...

Skrevet

Får pakkekalender (og sjokoladekalender som tanten har kjøpt) og på julaften får han julestrømpe. Da jeg var lita fikk vi alltid et julehefte, men siden lillegutt bare er 2 får han heller en bok, en klementin og en liten sjokolade så kan vi kose oss litt ¨på mårran før vi setter i gang med frokost :)

Skrevet

Da vi var små fikk vi egen julekalender og julaften morgen fikk vi julestrømpe fylt med alle slags godteri som vi kunne kose oss med hele julen. Veldig mye ble jo spist selve julaften mens vi så alle barneprogrammene på TV. Det var fint å få sitt eget godteri som man kunne spise i eget tempo. Ellers har vi pleid å ha skåler med snop stående i julen, men det var ofte ting jeg og broren min ikke likte så godt samtidig som det ikke bare var fritt fram til å spise alt når det passet oss, så da var det godt med eget "lager" man kunne gjøre som man ville med. Jeg kommer nok til å innføre julestrømpe hos oss også, men foreløpig er eldstemann bare tre år og jeg synes det er litt lite for å få et eget godteforråd i julen så det kommer vi til å vente med et år eller to til.

Ellers har han hjemmelaget julekalender. I fjor broderte jeg en som jeg hang små pakker på, i år er gavene litt tyngre så jeg tenkte at jeg bare henger en fin snor opp et sted og .henger gavene derfra.

Skrevet

Julestrømpe og julekalender er for meg to forskjellige ting. Julestrømpe får man på julaften morgen, den er fylt med godteri som man koser seg med utover dagen.

Det mest politisk korrekte er selvfølgelig å bytte ut godteri med noe sunt, men der er ikke jeg. Jul er Jul! :-)

Skrevet

Vi har også egen julekalender.

Strømpen bruker vi bare på julaften og da fylles den med godteri, mandariner, rosiner og annet godt pluss gjerne en liten gave, et blad, en tegnebok e.l..

Skrevet

Jeg og søstern fikk strømpe hver dag i stedenfor kalender.. Julaften var det en større pakke i den (ikke julegave da)

Min mann er vokst opp m kalender (pakke eller sjokolade el noe) og julestrømpe i tillegg på julaften med noe ekstra i =)

Dermed har mine barn også fått dette... de får enten pakkekalender hele des eller lego/kinder el annen kalender... og strømpe med noe ekstra i som tillegg på julaften =)

Annonse

Skrevet

Her er pakkekalender en liten pakke hver dag før jul, f.eks sokker, boxer, liten bil, refleks osv

Julestrømpe er noe vi henger ved peisen lillejulaften for der kommer pakke fra julenissen iløpet av natta. Gjerne film, bok, puslespill eller lignende som kan aktivisere litt i ventetiden...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...