Gå til innhold

Vondt i hendene :/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det flere som har opplevd dette, og kanskje vet hva det er eller har noen tips?

Har de siste par dagene begynt å få noe vondt i hendene, fingrene virker stive og er vonde å bøye. Noen ganger kan jeg også kjenne at det dunker litt i håndflaten og fingrene. Merket i dag at det er skikkelig ømt å trykke på puten under pekefingeren :( Om morgenen er det såpass stivt at jeg nesten ikke klarer å bøye håndleddene. Er skikkelig plagsomt, og håper det gir seg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Google carpal tunnel-syndrom og se om du ser noen likheter. Skal være utrolig plagsomt! Hvis det ligner, så ville jeg tatt en tur til legen og fått råd.

Skrevet

jeg våkner av og til med litt "stappa" og stinne hender..vet ikke om det kanskje kommer av væske..jeg er litt plaget med vann i beina og. det som hjelper for meg er å bevege fingrene og drikke mye vann. jeg hadde det slik i første svangerskap også. det er litt ubehagelig men jeg synes det hjelper med litt "finger-gymnastikk". :-)

Skrevet

det høres ut som carpal tunnel-syndrom ja. Jeg var ganske plaget med det da jeg var gravid med nummer 1 og jeg har en svigerinne som mye mer plaget enn jeg da hun også gikk gravid. Hos meg var det helst ringfingeren og langfingeren på venstre hånd som var verst. Det er visst ganske vanlig at gravide og tjukke folk (uten sammenligning forøvrig) får problemer med tilførselen av blod til fingrene fordi det blir tett/trykk i håndleddet. Hos meg var det pga vann, selv om jeg hadde lite vann i kroppen forøvrig. Problemet gikk bort en stund etter fødsel. I svangerskap nr. 2 hadde jeg ikke noe problem med det, så jeg er spent nå i 3. svangerskap!

Hvis det blir svært plagsomt er det mulig å operere, men de er restriktive med å gjøre noe med det siden det som oftest går bort av seg selv etter fødsel...

God bedring!

Skrevet

Ser ut som det kanskje kan være noe sånt ja. Uff, er det ikke det ene er det det andre. Var først kvalm i 18-19 uker, og nå er det hendene. Får satse på at det ikke blir altfor ille siden er litt avhengig av hendene til eksamen før jul :/

Tusen takk for svar :))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...