Ezmeralda Skrevet 1. november 2011 #1 Skrevet 1. november 2011 Kan jordmor gi meg sykmelding eller må jeg til fastlegen hvis jeg måtte trenge det? Noen som vet? :-)
Desembernisse Skrevet 1. november 2011 #3 Skrevet 1. november 2011 Jordor kan gi tilråding om svangerskapspenger - som er mye bedre en sykemelding!!
nyttårsprins Skrevet 2. november 2011 #4 Skrevet 2. november 2011 Jordmødre er sykepleiere med tilleggsutdanning, og kan ikke skrive ut resepter eller sykemelding. Da må du til fastlegen din!
Desembernisse Skrevet 2. november 2011 #5 Skrevet 2. november 2011 De kan ikke gi sykmleding, men min jordmor tilrådet at jeg ikke kunne jobbe pga risikosvangerskap - så nå er eg hjemme med svangerskapspenger. Dette er bedre en sykemelding, for nå bruker jeg ikke noe av sykemldingstiden min....! Slik er i alle fall praksisen her! Sykemelding må fastlegen skrive ut!
pusemor79 Skrevet 3. november 2011 #7 Skrevet 3. november 2011 Jeg viller heller fått jordmor til å søke på svangerskapspenger til deg. Mye bedre som det er nevnt tidligere her. Jeg har vært 50 pr på jobb og fått 50 pr svangerskapspenger resterende. fungert supert. Går i permisjon om en uke og har nå 2 vakter igjen. Ifølge min jordmor så er legene lett or å skrive sykemleding,men man skal heller bruker svangerskapspenger når det er relatert svangerskap fordi det er ikke sykdom. Lykke til:)
sprudle79 Skrevet 3. november 2011 #8 Skrevet 3. november 2011 Jeg må bare kommentere: Ja, svangerskapspenger kan være en løsning for noen gravide, men det skal egentlig gis til friske gravide som ikke kan utføre jobben sin pga mulig fare for fosteret. Har sakset ut dette fra NAV sine sider: Svangerskapspenger Svangerskapspenger gis til friske gravide kvinner som ikke kan fortsette i arbeidet under svangerskapet fordi det kan medføre risiko for skade på fosteret. Hvem kan få svangerskapspenger? Du kan ha rett til svangerskapspenger hvis arbeidet, eller forhold på arbeidsplassen, medfører risiko for skade på fosteret. Det er et krav at det ikke er mulig med omplassering eller tilrettelegging til annet arbeid. Dette gjelder for eksempel arbeid med kjemiske stoffer fysisk slitsomt arbeid arbeid med stressbelastning psykososial forhold
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå