Gå til innhold

Sukk... synes bhgstarten var GRUSOM!

Anbefalte innlegg

Skrevet

for det første så var det ikke noe veldig velkomment, ingen hei på deg, så kjekt at du skal beg med oss... En polsk vikar kom bare å nappet jenten ut av armene mine.. det ble jo ikke godt mottatt... Så sier ped leder som omsider kommer fra møte, at denne mnd har vikaren ansvar for jenten vår fordi den opprinnelige assistenten er blitt sykmeldt.

Deretter så vil de at vi bare skal gå, hylingen går jo over sier ped leder. Greit nok det, MEN første dagen?? Er selv førskolelærer og vi har det IKKE sånn at de voksne går første dagen..

Viser ikke hvor vi skal ha klær, bleier osv, er ikke interessert i å vise heller. Må mase og spørre.

Så har de ikke fast rutine for når de skal spise luns, dvs at det kunne være kl 10, 10.15 osv.... INGEN rutine...noe jeg har stor tro på da!

Også sover jenten vår fra 10.30 til nesten 13. Spurte om de ikke kunne legge henne til den tiden nå i starten iallfeall, er jo knapt 11 mnd. MEN nei hun bør legge seg med de andre kl 11!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jjaja...er vel på tuppa jeg da!

Skrevet

huff det hørtes ikke ut som en god start. Nå har jeg kun erfaring fra engelsk barnehage i spania, men der ble lillemann puslet om som om han var kongen i barnehagen.

Jeg hadde ihvertfall vært veldig misfornøyd hvis jeg hadde hatt samme opplevelse som deg :(

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Uff, så trasig:(! Vi ble veldig godt tatt imot i vår barnehage og det hadde veldig mye å si for min trygghetsfølelse: Det at jeg visste at datteren min ble godt tatt vare på av snille mennesker og at hun fikk god oppfølging, oppmerksomhet osv.

De ønsket også at vi skulle tilpasse dagsovingen, men det ble gjort over tid. Å gjøre det første dagen der mye annet også blir endret i livene til små barn høres, for meg, helt bak mål ut.

Å ikke ha noen rutiner høres også snålt ut. Jeg er, som deg, stor tilhenger av rutiner (ikke slavisk, men som en grei regel;). Merkelig opplegg.... Håper for deres del at det kun var i dag at det var kaos og at det blir bedre i morgen. Uff, dette hørtes bare kjipt ut!

Skrevet

Hørtes grusomt ut:-( Har du noen mulighet til å bytte barnehage? Jeg ville nok sjekket ut muligheter for det, for det er ingen sjanse i havet at jeg ville dratt fra min datter om jeg ikke følte meg helt trygg på at hun har det bra der...

Jeg fikk full omvisning de første dagene. Var ikke i jobb enda, så hadde mange uker til tilvenning i barnehage. Trengte bare en uke eller to, nå har hun vært i barnehagen i snart 2 mnd og skriker ikke når jeg drar heller. De ansatte er også veldig hyggelige og imøtekommende, noe jeg satt stor pris på under tilvenningen. Som førstegangsmor hadde jeg mange, og kanskje litt teite, spørsmål.

Skrevet

Hvilken bhg er dette?? Bare sånn at jeg vet hvor jeg og mine venner i fremtiden IKKE skal søke..

Begge mine har hatt standard 3-dagers innkjøring med gradvis økning i foreldrefravær, full omvisning og stor fleksibilitet hva soving angår.

Skrevet

Jeg skjønner godt hva du mener, Mariabee. Vår barnehageerfaring så langt har også vært blandet. Ingen som kommer i garderoben og møter oss, ingen som prøver å avlede og være ekstra oppmerksom på lillegutt når vi drar, og en veldig stille og rar stemning på hele avdelingen... Lille er jo vant til sang og musikk og bøker og leking.

Men...vi har foreløpig ikke hatt lange dager, bare noen timer, så satser på å ta det gradvis. De ansatte virker hyggelige nok, det er ikke det, de er bare litt...tafatte! Skulle ønske at noen tok han på fanget, tullet og smilte litt og viste at de hadde kontroll på situasjonen!

Håper det blir bedre når vi alle blir litt bedre kjent med hverandre! Lykke til med dere også!

Skrevet

Uff, dette var utrolig kjipt for dere altså, stakkars dere og stakkars jenta deres :(

Det er jo absolutt ikke sånn det skal være! Har dere ingen sjans til å få byttet bhg?

Skrevet

Huff og huff! Jeg hadde bytta barnehage fortere enn svint! Høres ikke normalt ut!

Skrevet

Det der går ikke an! Du bør snakke med bestyreren og høre om det er sånn de skal ha det der, og evt bytte om du kan!

Vi begynner neste uke og da er det to timer første dag, med meg til stede og så evt at jeg går ut en stund dag 2 om det går greit...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...