Gå til innhold

Gode tips til alternativ når sukkersuget kommer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har gode tips? Og ser dere popcorn, youghurt(naturell youghurt inneholder i allefall mindre, men fruktyoughurter inneholder jo ganske mye..), ost og kjeks som liiitt sunnere alternativ til kaker og sjokolade..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du er glad i yoghurt, så er det et godt tips og kjøpe yoghurtnaturell og tilsette jordbærsyltetøy selv. da bestemmer du mengden, og det inneholder mindre sukker, enn det gjør i fruktyoghurtene. Du kan jo velge frisk frukt, som banan eller blåbær også, eller sukkerfritt syltetøy:)

Jeg synes også det hjelper og dele opp banan og eple, og bare ha det stående på sofabordet når jeg ser på tv, så spiser jeg automatisk mer frukt, og blir mindre sugen på annet sukker:)

Skrevet

Hei!

jeg synes det du nevnte er bedre alternativer enn kaker og sjokolade... Selv tyr jeg til frukt når suget kommer. Vet at det er mye sukker i frukt også, men det er et mye bedre alternativ.

Og så lager jeg meg kakao med bare litt honning og ikke noe sukker.

Men jeg skal innrømme at jeg ikke er den flinkeste til å holde meg unna søtsaker... :-( Prøver å holde det til et minimum og bare i helgene, da.

Skrevet

Her går det i søte gulerøtter om dagen. Har riktig lyd også ;-) Lagde en sabla god smoothie her i går. Banan, frosne jordbær, en god klætt jordbæryoghurt og litt melk for å tynne den ut. Ble veldig god! Metter også en del, så da forsvinner også suget fortere. Er jeg småsulten, som nå nettopp: En diiiiiger kopp te, og kapteinkjeks og jarlsbergost.

Skrevet

Takk for svar:) Smoothie selvfølgelig! Glemmer av og til at jeg kan lage det. Og kakao med honning var lurt. Har ikke vært flink denne gang, men ble litt stresset når symfysemålet bevegde seg litt høyere enn jeg hadde tenkt..

Dersom noen også har oppskrifter på "sunne" kaker -i allefall noen med lavt sukkerinnhold, tas de godt i mot!

Skrevet

Lett for å bli litt søtt om dagen.. Men jeg prøver å være flink! Knekkebrød med brunost kan hjelpe litt på suget, jeg har epler liggende på jobben som jeg tar når jeg er sugen på noe. Ellers går det i litt rosiner eller annen tørket frukt. Både tørket mango og aprikos er godt. Klart det er endel sukker i dette også, men jeg føler det er bedre og har i tilegg til litt mindre sukker litt andre næringsstoffer enn en sjokolade..

Nøtteblandinger og popcorn går det litt av på kvelden, for jeg er ikke bare søtsugen, men også fysen på noe salt. Føler det er bedre enn chips i allefall!

Skrevet

å jeg har nettop trøkkt i meg 4 sånne små anthon berg sjokolader med marsipan :/ ikke rart man føler seg tung i kroppen....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...