Gå til innhold

Vondt i hode!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uke 14+4 og har de siste 6dagene hatt ondt i hodet døgnet rundt, litt bedre nå men kjennes Ut som øynene skal sprenge når d er som verst, noen andre??? Og hvor mye paracet kan mann ta? Prøver å ta minimalt.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er du ikke alene om. har hatt vondt i hodet nesten hele svangerskapet. svarer jeg fikk av legen var at jeg bare fikk lide meg igjennom det ^^

Skrevet

stakkars :s fryktelig men hva kommer d av egentlig? tar du mye paracet?

Skrevet

aner ikke hva det kommer av. er vel kroppen sin reaksjon på hormonendring. =P jeg tar ingen ting. prøver bare å sove masse og få kjæresten til å massere nakken min ^^

Skrevet

Jeg ville anbefalt å ikke ta paracet i det hele tatt. Særlig hvis du likevel ikke blir bra av det.

Leste for noen uker siden at selv om bruken av paracet ikke er skadelig for babyen (i den forstand at den blir misdannet e.l.), så øker det risikoen for astma med 50 %. Tror det sto i et av de to siste Foreldre &barn.

Jeg har også vært fryktelig plaget med hodepine i dette svangerskapet. De første par gangene tok jeg paracet, men siden det uansett ikke hjalp, har jeg droppet det totalt. Jeg bare biter tenna sammen (nei, jeg prøver egentlig å slappe av!), og venter på at det skal gå over. Massasjestol er mitt beste triks for å få det vekk - bedre enn mannens nakkemassasje ihvertfall.

Da jeg var hos jordmor forrige uke, anbefalte hun å ta tilskudd av Magnesium. Jeg har ikke rukket å kjøpe det ennå, men hun mener det har hjulpet mange.

Skrevet

Jepp en kjent plage. paracet har liten effekt dessverre, er min erfaring. da må det noe sterkere til. Jeg har hatt migrene lignende hodepine som blir noe bedre når kvalmen tar overhånd :-(

vel mitt råd er kalium. jeg begynte å spise minst en banan hver dag og det har hjulpet utrolig nok. synes konsistensen for øyblikket er kvalmende så mitt triks var smoothie :-) frosen jordbær, banan, yougurt naturell, litt linfrø (bra for fordøyelsen om du spiser jern og smakes ikke) og til slutt farris. uttalige muligheter men cluet er banan - hjelper forøvrig for å redusere muskelkramper som har en tendens til å komme litt senere i svangerskapet.

Skrevet

Hei hei :)

Jeg slet også veldig med hodepine da jeg var ca så langt på vei... Løsningen for meg ble en manuellterapaut. Gikk til han 4 ganger over 4 uker, og hodepinen ble helt borte!

Det var legen min som anbefalte dette.

Lykke til!

Skrevet

jeg har og hatt det slik, legen kjente på nakken min, å jeg var skeiv i nakken, anbefalte høyere pute, eller evt en til.. Å det har hjulpet!! Vet ikke om det er tilfellet ditt, men verdt ett forsøk kansje :)

Skrevet

Jeg har det jeg kaller en hodepine fra helvete (beklager språket)... Den er skikkelig intens, og har hatt hodepinen i ca 3 uker nå! Har hatt store problemer med å sove også..

Men da jeg nevnte dette for manuellterapeuten som jeg går til regelmessig, satt han hovedfokuset sitt på nakken og punkt som gav spenningshodepine. Selve nakken "knakk" han opp, og skuldrene og punktene der trigget han med å holde tak i musklene som var stramme og vonde.

Hodepinen ble redusert, men er ikke borte. Har derfor prøvd de siste nettene å ligge med 2 hodeputer, noe som foreløpig funker.

Skrevet

Hodepine et meget kjent problem hos meg også. Går sykemeldt på grunn av hodepinen som kommer og går og som ikke vil slippe taket.

Jobber med unger, så å være på jobb har blitt for vanskelig for meg. Har i tilegg hatt aura med flimring på øynene og det er ikke mye deilig det heller. En type migrene.

Er ikke så mye man får gjort. Går til fysioterapaut med nakken, og ro og hvile er det som kroppen trenger når det er på det verste.

Er ikke mye gøy å gå hjemme, men tenker det at kroppen min og lillemann i magen kommer som nummer en:O))

Ønsker dere lykke til!!

Skrevet

Har det likt som vip78, har vært plaget siden uke 14 selv, vært sykemeldt fra jobben i barnehage i 4 uker, og skal være hjemme i 4 uker til.

(Er i uke 22 i morgen)

Hodepine i uregelmessige angrep, som bruker lang tid på å slippe taket. Legen min vil heller ikke ha meg på smertestillende, kun hvis smertene blir uutholdelige. (har tatt 3 de siste 6 ukene da jeg kastet opp av smertene)

Sier som vip78:

"Er ikke mye gøy å gå hjemme, men tenker det at kroppen min og lillemann i magen kommer som nummer en:O))"

Håper det går over for deg, og alle andre!

Skrevet

Kjenner meg igjen her.. Jeg har hatt hodepine i rundt 2 mnd nå. Verst på ettermiddag/kveld, men har en tendens til å ikke forsvinne i løpet av natten, så da våkner jeg også med hodepine. Har en stressende jobb, så har trappet ned til 80 % nå. Er akkurat 5 mnd på vei i dag. Legen brydde seg ikke om hodepinen, men skrev det ned på fødselskortet mitt. Har da en lege som ikke har så mye tid til sine pasienter, så derfor har jeg gått 4 nye uker med hodepine uten å kontakte han. Skal til jordmor om 11 dager. Så da skal jeg ta det opp med henne. Har ikke høyt blodtrykk. Hadde to dager nå uten hodepine og det var helt himmelsk (to dager fri fra jobb) :) Men i dagtidlig våknet jeg med hodepine igjen (etter senvakt). Men men..

Håper det ordner seg for oss alle:) Det tar på med hodepine :/

Skrevet

Jeg var mye plaget helt frem til nå, uke 23. Helt jævlig hodepine som gjerne kunne vare i mange dager uten stopp. Paracet hjalp ikke meg heller. Er nå 30 prosent sm og da gikk hodepinen stort sett over, vet ikke om det hadde sammenheng med at jeg kunne slappe mere av, eller om det er fordi jeg er lengre på vei.

Skrevet

jeg er 100 prosent sykemeldt pga bekkenet og går til fysio to ganger i uken, jeg fortalte han om hodepinen, og han har nesten fått det vekk altså... Han mente det var en smmenheng mellom bekkenet og hodepinen, bare et lite tips til dere andre:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...