Pjokkemamma* Skrevet 1. november 2011 #1 Skrevet 1. november 2011 Vi starter nå prøvingen på nr.2 neste uke. Vi gleder oss veldig til å forhåpentlig se en positiv test om ikke alt for lenge. Føler litt tidspress og siden jeg er i et vikariat som varer til august 2012. Så har ikke mange månedene å prøve på for at spiren skal sitte hvis jeg skal rekke permisjonsgrensen på å jobbe 6 av de siste 10 mnd. Er det flere prøvede der ute som er i lignende situasjon?
manon Skrevet 1. november 2011 #2 Skrevet 1. november 2011 Jeg har delvis fast stilling og har tatt på meg et ekstra vikariat frem til sommeren 2012 for å mer i foreldrepenger ved fødsel. Så jeg håper også at det vil gå kjapt å bli gravid. Vi skulle begynne å prøve neste vi også, etter TR er ferdig. Men nå har jeg ventet siden søndag (er vanligvis veldig regelmessig), så jeg håper ikke det har blitt noe krøll, når vi endelig skal i gang med prøvingen....
Bella75 Skrevet 2. november 2011 #3 Skrevet 2. november 2011 Jeg har "bare" 80 % stilling, den er fast da. Irriterer meg grenseløst at jeg ikke kan få full stilling, når jeg likevel jobber minst en ekstravakt i uken og det er 4-5 andre vikarer som er inne og tar 1-2 vakter i uka. Men det jeg tjener på ekstravaktene teller vel også når fødselspenger skal regnes ut?
Happy-Mama:) Skrevet 2. november 2011 #4 Skrevet 2. november 2011 Jeg har også bare vikariat frem til sommeren 2012, jobber som lærer... Føler også tidspress, både på dette med å ha jobbet nok til å få foreldrepenger, men også fordi at om jeg blir "for sent" gravid, så er det vanskelig for meg å komme gravid i 6-7 mnd og få meg jobb som lærer i august f.eks...:s Men dette med 6 av 10 mnd... Jeg skal jo jobbe ut juni, så da må vi vel kunne regne 10 mnd frem i tid fra januar av? Altså siden jeg da har jobbet jan-jun, så blir jo det 6 mnd i arbeid, selv om jeg kanskje ikke har jobbet de 4 siste mnd av disse 10... Er dette rett? (Nå tenker jeg viss vi f.eks ikke klarer å bli gravide helt ennå, og kanskje ender opp med termin i sept/okt neste år)
manon Skrevet 2. november 2011 #5 Skrevet 2. november 2011 Minimjau: Jeg tror dine ekstravakter teller når foreldrepengene skal regnes ut. Happy-Mama: Jeg tror du har rett i at oss som har vikariat frem til juni må ha termin i oktober ja...
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 2. november 2011 #6 Skrevet 2. november 2011 Fjooo! Så deilig å se flere i samme situasjon!! Vi begynner 1.pp i morgen etter at mensen er borte. Har et vikariat som går ut august 2012 så her må det nesten klaffe med en gang også... Hvis ikke det gjør det må vi nesten smøre oss med tålmodighet og vente. Men helst ikke hehe... Jeg vil helst slippe og gå flere måneder ulønnet. Det har ikke vi råd til i hvertfall.. Da stiller vi ganske likt da, spennende å skulle følge hverandre;)
Pjokkemamma* Skrevet 2. november 2011 Forfatter #7 Skrevet 2. november 2011 Happy-Mamma: Jeg er også lærer, mitt vikariat går ut 1.aug. Så bra å se det er flere av oss i samme situasjon. Er litt redd for å stresse kroppen for å bli gravid tidsnok, slik at jeg ikke blir gravid.. Men, men får prøve å roe ned kroppen fremover og nyte prøvetiden...Klarer nesten ikke vente til neste uke når vi skal starte prøvingen...
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 2. november 2011 #8 Skrevet 2. november 2011 Man føler seg ikke like trygg når man har et vikariat - det merker i hvertfall jeg. Tenker at hvis jeg blir gravid så tror de jeg har tatt jobben KUN fordi jeg vil ha barn.. Men skal vi vente så blir småen fort 5-6 år før junior kommer til verden. Pjokkemamma: Hvor gammel er deres nr.1? Her er gutten vår 3:) Er nå nylig vi har hatt lyst til å få flere.
Up&Go Skrevet 2. november 2011 #9 Skrevet 2. november 2011 Kjenner meg veldig igjen i det noen av dere sier om vikariat og det at folk lett kan tro du tok jobben bare for å få rettigheter... Er ikke slik i mitt tilfelle, men kan se at noen ser det slik. Ble ansatt i ett-års vikariat som lærer (100%) i januar 2011 og venter nå barn i januar 2012. Sånn sett perfekt, - jeg går ut i permisjon to uker før kontrakten går ut og da er det jo juleferie for skolene uansett. Men det er jo slik at når jeg går ut i permisjon så blir jeg jo arbeidsledig også, så må leve med uvissheten om at jeg ikke vet hvor jeg skal jobbe når permisjonen er over... Hvordan takler dere andre dette? Jeg tar meg selv i å allerede titte litt på sider som nav.no og jobbnorge.no, - selv om jeg egentlig først bør tenke på å bare nyte permisjonen. Spennende tider for oss vikarer!
Pjokkemamma* Skrevet 2. november 2011 Forfatter #10 Skrevet 2. november 2011 Jeg har og tenkt en del frem og tilbake om andre/arbeidsgiver vil tro jeg bare tok jobben for å tjene opp til permisjon. Men for min del har jeg jobbet i flere årsvikariat ved to forskjellige skoler, og det er veldig vanskelig å få fast stilling i denne kommunen jeg jobber. Dessuten gutten vår blitt 4 år nå, så hvis vi ventet lenger nå så kom det plutselig til å bli 6-7 år mellom nr1 og 2. Så jeg satt altså den dårlige samvittigheten jeg følte i henhold til arbeidsgiver til side og prioriterte familien dette året:). Så får vi se da om hvor raskt det skjer denne gangen.
Ming82 Skrevet 2. november 2011 #11 Skrevet 2. november 2011 Hei Kjenner meg så godt igjen i det dere sier. Jeg har kontrakt ut året. Vi begynte å prøve i slutten av april, trodde jo ikke at vi hadde god tid...men å er det bare to mnd igjen til jeg muligens blir arbeidsledig...og vi har ennå ikke fått til. Frustrasjonen er uendelige...
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 3. november 2011 #12 Skrevet 3. november 2011 Jeppjepp.. Jeg får nesten bare vikariater, fast jobb er et fremmedord her i bygda hvis man vil ha en stor stilling. Er ikke utdannet heller så da er det vanskelig. Er jo etablert og alt ellers, og vi har det stabilt. Nå har jeg rett over 80% så det er jo greit å kunne benytte seg av å bygge på familien hvis det passer:) Nei vi får bare krysse fingrene jenter! Satser på vi slipper lang ventetid, for da ligger i hvertfall jeg dårlig ann. Penger må man ha - og sånn er det:) Når det gjelder videre jobb så måtte jeg jo ha sett meg om etter noe uansett. Så tar ikke det så tungt;) Det eneste er jo at det er vondt å vite hvor stor barnehageplass man eventuelt skal ha. Den tid - den sorg. Good luck girls <3
Posardin Skrevet 3. november 2011 #13 Skrevet 3. november 2011 Jobber også som lærer og er i samme situasjon! Frustrerende! Håper også å bli gravid så fort som mulig siden årsvikariatet mitt går ut juli 2012. Enten bli gravid såpass sent ut i 2012 at de allerede har ansatt meg i fast stilling i skoleåret 2012/13. Men da må jeg holde tett om evt graviditet så lenge som mulig. De begynner vel å ansette lærere rundt påsketider neste år! Krysser fingrene for oss:)
Posardin Skrevet 3. november 2011 #14 Skrevet 3. november 2011 Jeg er sikker på at vi får oss jobb igjen selv om det kun er årsvikariat. Det er nesten alltid behov for lærere etter hvert pga sykemeldinger og mammapermisjoner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå