alltid en sliter Skrevet 1. november 2011 #1 Skrevet 1. november 2011 Fødselen nermer seg og lurer på om noen kan hjelpe meg med forslag eller vet hva jeg trenger?
novembergutten:) Skrevet 1. november 2011 #2 Skrevet 1. november 2011 Utrolig mye man KAN kjøpe på apoteket, men KAN også kjøpe rimeligere på for eks. dagligvare forretninger, det fant jeg ut:) Et tips jeg vil gi deg er uansett en slik pakke med "kladder" , absorberende laken man ligger på sengen der man stort sett har underlivet av kroppen, i tillfelle vannet går i sengen... Jeg kjøpte 30pk for 139 kr på vitus apoteket her jeg bor, og det kan man også bruke til å legge i sengen til barn/voksne som har spysyken, barn som skal lære seg å bli bleietørr osv:) Kjempegreit:) Ellers så er det generellt nøyrale såper/oljer/kremer man ikke får på dagligvare forretningen også.. Jeg ville uansett hatt zink salve, vaselin, febernedsettende, febermåler til stumpen(ofte det mest sikre iflg. leger..)
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 1. november 2011 #3 Skrevet 1. november 2011 Jeg kjøpte olje (sebamed-var rabatt da) Zinksalve A-creme en pk Mesoft Nesesuger til snørrete vinternese Glemte å kjøpe febernedsettende så det må jeg kjøpe snart Har termometer (til rompa-siden det er mest nøyaktig) Kommer ikke på mer, men det er sikkert noe jeg har glemt =)
To tette <3 Skrevet 1. november 2011 #4 Skrevet 1. november 2011 Apotekvarer jeg har kjøpt: - Microlife termometer (det er mykt og bøyelig). - Paracet 0-3 mnd. - Paracet 4-18 mnd. Begge stikkpiller, da det er lettest å bruke, spesielt hvis barnet har oppkast eller nekter å ta mikstur, eller nekter å ta mer mikstur etter at en har fått i barnet litt. - Bepanthen salve til bleieutslett - Medisinsk kull! - Hostesaft for barn (fra ett år). - Krystallfiolett 0,5 % til væskende bleieutslett - Nesespray (saltvann) - Sånn "ballong" til å dra ut snørr med (har ikke fått bruk for den ennå da). - En sånn netting med håndtak som en kan ha frukt inni, så kan de suge på den fra 6 mnd alderen. - Hydrokortison salve til utslett på kroppen etter f.eks bading i klor Kjøpte en del av dette på Rema, mye billigere. Jeg kjøpte også et slikt termometer som skal brukes på babyens hud ved hjelp av ir, men det var riv ruskende feil!
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 1. november 2011 #5 Skrevet 1. november 2011 Kan være greit å ha sånn plast utenpå termometeret. Så er bare å kaste i bosset når du er ferdig å måle temperaturen.
To tette <3 Skrevet 1. november 2011 #6 Skrevet 1. november 2011 og selvfølgelig Purelan (brystvortekrem), jeg brukte det forebyggende fra fødselen av.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå