Mamma til prins 2012 Skrevet 1. november 2011 #1 Skrevet 1. november 2011 Hei! Hvor ofte er det vanlig å ha svangerskapskontroller mot slutten? Jeg syns kanskje jeg har vært ofte på kontroll i det siste. Var da jeg var 25+0, 28+0, 31+4 (idag) og nå skal jeg begynne med enda hyppigere kontroller. Skal tilbake om 2 uker, da er jeg 33+4. Ikke at det gjør noe, men lurer på om andre er like ofte.
Skrømti Skrevet 1. november 2011 #2 Skrevet 1. november 2011 Min statestikk er som følger: uke 29, 32, 34, 36, 37, 38, og så skal jeg nå i 39. Fytti rakkeren, nå som jeg ser det nedskrevet så ser det jo veldig ofte ut! Men det gjør ingen ting, jeg synes bare det er kjekt å gå til lege/ jordmor.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 1. november 2011 #3 Skrevet 1. november 2011 Jeg har vel hatt noe slik: uke 9, 14, 18, 23, 27, 31, 33 og i morgen uke 35.... Neste blir nok uke 37 og 38...hvis jeg går så langt da =)
Mamma til prins 2012 Skrevet 2. november 2011 Forfatter #4 Skrevet 2. november 2011 Tusen takk for svar begge to. Da var det ikke så unormalt ofte som jeg først trodde. Godt å høre =)
Skrømti Skrevet 2. november 2011 #5 Skrevet 2. november 2011 Altså, må bare presisere at jeg har vært til kontroll før uke 29 også!
nyttårsprins Skrevet 2. november 2011 #6 Skrevet 2. november 2011 Jeg er i uke 32 nå, og har kun hatt 2-3 kontroller hittil. I uke 22 og 28. Men fra nå og fremover skal jeg inn 2 ganger i uken. Det er veldig individuelt hvor mange kontroller man går til. Hadde jeg vært førstegangsfødende og gått til jordmor hadde jeg sikkert gått oftere. Men nå går jeg bare til lege, og siden jeg selv har noe medisinsk utdannelse, ser jeg ikke helt behovet for å gå oftere. Tror man må finne ut hva man selv føler for, så det er ingen "fasit" for hva som er riktig.
barbabelle Skrevet 2. november 2011 #7 Skrevet 2. november 2011 Hei! Jeg har vært på kontroll i uke 7, 24, 28 og nå i uke 32. I tillegg var jeg på ordinær UL på sykehuset i uke 18. Neste jeg skal ha er i uke 36, deretter uke 38 og 40 + eventuelt uke 41 (håper jeg slipper). Var et par ganger ekstra i forrige svangerskap, men det var vel helst før ultralyden - tror jeg da hadde en i uke 12 og en i uke 16 omtrent. Har skjønt at hyppigheten varierer en del fra sted til sted. Her i Oslo (og på mitt legekontor) er de veldig tro mot den anbefalte oppfølgingen som vel er uttrykk for et slags minimum, men det er jo selvsagt rom for flere kontroller om man man ønsker det selv eller har medisinske behov det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå