Gå til innhold

kontroll uke 33

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten ligger med hodet ned :-) Ikke festet. Håper han forblir sånn. Når fester dem seg?

Har +4 på sukker, og skal ta glukosebelastning (igjen). Hvis jeg har sukker i urinen på neste kontroll vil JM sende meg til føden på kontroll. Hva kontrollerer dem da? Noen som vet? Blodsukkeret var fint ved forrige glukosebelastning.

Er forholdsvis slank og har ikke sukkersyke, forrige barn hadde normalvekt. Skjønner meg ikke på dette. Spiser normalt.

Noen som har hatt det likt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan desverre ikke hjelpe med det sukker greiene, det har jeg ingen snøring på = )

Men her festa mini hodet allerede i uke 31-32.... og det enda jeg er 3.gangs fødende =) =) =)

Men det kan jo også skje at hodet ikke fester seg i det hele tatt hos deg, ingen garanti for noe =)

Skrevet

Jeg har påvist sv.diabetes via gluk.belastningstest, men har aldri hatt sukker i urinen. men det de vil sjekke er blodtrykket ditt, langtids blodsukker og sikkert morkakefunksjonen :) Flott at du blir fulgt så bra opp!!

Skrevet

Heisann og takk for svar!

Var og tok glukosebelastning i dag. 4 på fastende og 6,2 etter to timer var de foreløpige resultatene (skal sendes avgårde for endelig svar). Jeg vet ikke hva tallene betyr, noen som gjør det?

Skrevet

6.2 så har du ikke svangerskapsdiabetes. Det er fra 8 at du får diagnosen.

Skrevet

Jeg tok en glukosebelastningstest idag. Jeg tester +1 på sukker i urinen for 2. gang og da er det prosedyre å sjekke. Jeg visste det ikke var noe siden jeg hadde drukket obojmelk første gangen, da var jeg +3 og denne gangen var jeg + 1 men hadde spist en god del smågodt i helga og det pleier jeg ikke gjøre så det satt i.

Jeg hadde 3.8 på fastende og 5.4 to timer etter jeg hadde drukket sukkerlaken - fysj. Men godt innenfor grensene og fint blodsukker. Og viktigst - ingen svangerskapsdiabetes . Skal si til jordmora at vi ikke tar flere kontroller på mandager jeg nå ;))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...