zombie2be Skrevet 1. november 2011 #1 Skrevet 1. november 2011 Hvor mye varmt vann og hvor mye kaldt?? må jo sikkert prøve meg,eller fins det noen "fasit"?
Håpefull77 Skrevet 1. november 2011 #2 Skrevet 1. november 2011 du må prøve deg frem litt. Jeg har 120 med kaldt og resten varmt til 180, men jeg kan godt ha 200 ml vann også og bruke samme mengde kaldt vann. Men nå har jeg vendt snuppa mi til forskjellig temperatur på melka. Var veldig nøye til å begynne med, men nå er jeg ikke nøye, for å gjøre det lettere for meg selv.
Lemonia Skrevet 1. november 2011 #3 Skrevet 1. november 2011 Her er det ikke så nøye, men jeg har omtrent halvparten varmt vann og halvparten kaldt.
Tullsjura Skrevet 1. november 2011 #4 Skrevet 1. november 2011 her er det ikke så nøye heller, jeg plander så det blir passelig temp.
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 1. november 2011 #5 Skrevet 1. november 2011 Må bare prøve seg frem. Jeg kokte opp vann litt en stund før leggetid og lot det avkjøle til det var noen noen hakk varmere enn finger-temperatur før jeg skrudde igjen lokket. Hvis termosen ikke klarer å holde på varmen iløpet av natta, så tar man bare litt varmere neste natt.
Håpefull77 Skrevet 1. november 2011 #6 Skrevet 1. november 2011 ikke det at jeg skal blande meg inn i hvordan andre gjør det. Men om det kommer noen bakterier i vannet så vil jo de formere seg i rekordfart om du har fingervarm temperatur. Det er derfor mange kjøler ned til kaldt, lar stå i kjøleskapet og har varmt vann på termos. Om termosen er god nok holder den på varmen hele natten. I hvertfall så vannet er varmt nok til å holde unna bakterier. Under noen og 60 grader begynner bakteriene å formere seg. Går saktere når kommer under 4 grader. (uten at jeg er utdannet innen dette og har helt oversikt) Men det er jo de "reglene" som gjelder for varm/kald mat. Er man uheldig og det er noen urenheter som kommer der, selv om de ikke skal være der, så er man sikrere mot dette om vannet er varmt (over 60 grader) eller kaldt (under 4 grader).
Flaggermusa Skrevet 1. november 2011 #7 Skrevet 1. november 2011 Jeg synes det der høres så utrolig tungvindt ut! Jeg fylte opp masse flasker med vann og satt i kjøleskapet jeg, så tok jeg ut en og en og varmet i micro og blandet oppi pulver. Var tilbake på soverommet med flaske før det var gått 1 minutt.
SuperMoM <3 Skrevet 1. november 2011 #8 Skrevet 1. november 2011 Har bare kaldt vann på termos og tømmer oppi flaska,setter den i mikro'n og tar pulveret oppi etterpå. Fant ut at det ble lettere.. Nå våkner ikke de små på natta,så gjør dette på dagen.
Håpefull77 Skrevet 1. november 2011 #9 Skrevet 1. november 2011 Vi har ikke mikro, da vi har ikke hatt brukt for det før. Men inser nå at vi kanskje har brukt for det. Så det blir vel anskaffet ganske snart:) Høres veldig lett ut som du gjør det.
Cruella De Vil Skrevet 2. november 2011 #10 Skrevet 2. november 2011 Hei, for å få 37-40 grader på vannet, blander jeg ca. 2/3 kaldt vann (kjøleskapskaldt) og 1/3 varmt vann (fra vannkoker). Så 60+30=90, 80+40=120 osv.
Cruella De Vil Skrevet 2. november 2011 #11 Skrevet 2. november 2011 Urk, jeg ser nå at du skrev termos... Da svarte jeg ikke helt på det du spurte om, nei. Jeg pleier bare å stikke ned på kjøkkenet og lage maten der jeg, da - tar ikke lange tiden.
C.L.H85 Skrevet 2. november 2011 #12 Skrevet 2. november 2011 Jeg pleide bare å ha kokt vann ferdig oppmålt i flaskene(den mengden som jeg skal ha). Avkjølte dem, satt dem i kjøleskapet, hadde ferdig oppmålt pulver i dispensere. Dette gjorde jeg tidlig på kvelden, slik at når natta kom tok jeg bare en flaske i microen 25-30 sec, hadde oppi pulver- riste riste- ferdig;) Synes det var mye lettere enn å stå å måle , å surre på natta;) ' Sterilt vann holder i 24 timer i kjøleskap;)
UpsyDaisy Skrevet 2. november 2011 #13 Skrevet 2. november 2011 Jeg synes termos er mye greiere på natta enn micro, men nå må jeg ned en etasje for å komme til kjøkkenet da. Jeg har 2/3 kaldt vann på flasken og heller på 1/3 fra termos, pulver har jeg også ferdig målt opp ved siden av. Melka blir litt kaldere på morgenkvisten da, men det gjør ikke lille noe av.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå