Gå til innhold

Da var vi hjemme med lille store Julie:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble igangsatt -11 på overtid med ballong fredag 28.10. Ballongen datt ut senere på ettermiddagen men hadde da tydeligvis gjort nytta si. Når jeg kom på sykehuset dagen etter, lør 29.10 kl 0830 hadde jeg 4-5 cm åpning og fikk en modningspille. Timene rusla og fikk, vi leste blader og surfet:) Ikke noe vondt, god steming og veldig klar! Så ca kl 14 begynte mensmurringene/takene å ta seg opp, og jeg kjente kroppen jobbet.... mmmm endelig skulle denne uutholdelige smerten komme til meg.... endelig!

Så kl 1730 kunne jm ta vannet - og vips så skjønte kroppen hva som skulle til å satte i gang med god rieproduksjon. Jeg har veldig intense rier, de er sterke og kommer hyppig!

Kl. 19 ba jeg om epidural. Ble gjort klar og legen kom omsider, MEN da hadde jeg begynt å få trykketrang, så når han stakk hode inn døren sa jm "vi avlyser"!!! Tror ikke jeg har blitt så skuffa i hele mitt liv og motivasjonen dalte:)

Rett etterpå sjekket jm meg og jeg hadde nå 8 cm åpning. MEN med mine tidligere fødsler friskt i minnet, sa jeg at det betyr ikke at det blir baby enda - du må løpe å hente han!!!!! Og takk gode gud for at hun gjorde det. Legen kom og siden de trodde fødselen var nær slutten ga de meg en himmelsk spinalbedøvelse:)))) Da kunne jeg spise en Snickers og drikke litt saft.... og smile og le..... før trykketrangen kom å innhentet meg.

Så var vi i "trykke-puste-pese" fasen inntil hun kom ut kl 2120!

Hun var stor, 4365g, 52 lang og hodeomkrets på 39!

Så glad jeg ikke ble snytt for bedøvelsen denne gangen:)

Nå koser vi oss hjemme, spiser hyppig pupp og sover ikke så mye på natt enda, men det kommer vel etter hvert.

En herlig fødselsopplevelse med igangsetting, etter to litt trøblete fødsler fra før.

Lykke til dere andre som straks skal i ilden:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så mye. da fikk du på min termindato og min bursdag =) Det er en flott dag å ha bursdag på altså :) kos dere masse!

Skrevet

Gratulerer så mye med jenta di!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...