Gå til innhold

Når man bestiller et bilde i 20x30 format. Hvor stort skal bilde være da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trodde bildet kom til å være i A4 størrelse, men da bildet kom var det bare 20 cm bredt og 24 cm langt. Det er jo ingen rammer som passer det jo.

Hadde det enda vært i 15 x 20 så, men det var det heller ikke :(

Hvis jeg skal klippe til bildet slik at det passer en 15x20 ramme så mister jeg mye av bakgrunnen som gjør bildet spesielt :(

Skrevet

Hvorfor tar du ikke kontakt med firmaet hvor du bestilte bildet???

Skrevet

jeg skal gjøre det, men jeg vil bare forsikre meg om at det er et "feilprodukt" jeg har fått.

Bildet er tatt fra mobil så kvaliteten er ikke helt perfekt, kan det være grunnen?

Burde jeg da ikke ha fått beskjed om dette?

Skrevet

Hvis bildet er tatt med mobil så kan det hende at bildet har litt avvikende form. Det gjør at de kan printe ut bildet i 20x30, men da blir det hvite kanter rundt det som ikke 'fylles opp' av motivet ditt. Hvis de skal gjøre om bildet til 20x30, blir de nødt til å 'dra' motivet litt, slik at dere blir langere og tynnere eller tjukkere og bredere, hvis du skjønner hva jeg mener.

Har jobbet i fotobutikk noen år og hatt en del skuffede kunder på grunn av dette. Det er også enkelte digitalkamera som endrer litt på formatet, slik at bildet blir best hvis det printes i f.eks. 20x28 i stedet for 20x30. Hmmmm, litt vanskelig å forklare dette, men jeg håper du skjønner hva jeg mener. Ring til leverandøren din og spør om det ikke er mulig, - hvis ikke skulle det gå å få det i 15x21 (men ikke 15x20), - men her finnes det rammer + det er lettere å klippe bort 1 cm av bildet, enn mange cm...

Skrevet

jo kan jo forstå dette... Men bildet var i 20x 23 (ikke 24 som jeg trodde, målte det skikkelig nå)

Hadde det bare vært en cm i forskjell så hadde det ikke gjort så mye, men når det er snakk om 7 cm i forskjell så blir det ganske mye. Trodde kanskje jeg ville få beskjed om det om bildet ikke tilfredstilte målene på fårhånd så jeg evt kunne ha avbestilt eller bestilt et mindre format. Nå har jeg jo betalt 118 kr for et bilde jeg ikke kan bruke :(

Skrevet

Nå har du lært at målene blir forskjellige etter hva slags medie du bruker å ta bilder med. Hun over her har helt rett.

Hvordan ser bildet ut på mobilen?? Er det avlangt eller er det tilnærmet firkantet? Det høres jo så å si firkantet ut.. Var orginalen avlang kan du klage. Sjekk hva pixlene på bildet er på detaljer på telefonen.

Når jeg bestiller bilder i størrelse 30X30 cm står ikke den størrelsen oppført. Jeg må betale for 30x40 i papir. Et eksempel på hvordan fotobutikkene opererer. Ser ikke noe gærnt i det.

Synes du har betalt veldig mye penger for et bilde.. Hvor kjøpte du det da?

Skrevet

Anbefaler foto.com, da kan du se hvordan bildet blir på forhånd, jeg har bestilt masse små bilder og til sammen seks forstørrelser (forskjellige formater) og det ble 80 kroner inkl frakt. Kjempefornøyd med kvaliteten :) Tips til neste gang :)

Skrevet

bhg og skolebildene vi fikk i år, hadde også sånne umulige str..

irriterende

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...