Gå til innhold

Leie inn jordmor til hjemmefødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har bare noen spørsmål ang å leie inn jordmor til hjemmefødsel! Hvordan fungerer dette egentlig? Skal jeg fortsette å gå til vanlig jordmor på helsestasjonen, eller skal jeg bytte over til å gå hos hjemmejordmoren? Hvor mye koster det sånn ca? Kan det stemme at det bare er 1 hjemmejordmor i hele Kristiansand?? Er det noen her som har hatt hjemmefødsel i Kristiansand?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke hva slags tilbud som finnes i Kristiansand, men kan fortelle litt om hvordan jeg har gjort det her =)

Ved forrige hjemmefødsel fikk jeg tak i hjemmejordmor gjennom sykehuset jeg har født på før. Hun tar på seg hjemmefødsler ved siden av jobben som jordmor på sykehus, og var rimelig i pris, 1200 kr (vi valgte å betale 1500,-). Valgte også å ta de tre siste kontrollene hos henne, på sykehuset. I stede for lokale jordmor. Det kunne jeg gjøre som jeg ville selv.

Nå har jeg fått tak i annen hjemmejordmor, for hun jeg hadde sist er i Afrika! Hun jeg skal ha nå er hjemmejordmor på heltid, og koster en del mer; 6000kr for hjemmefødselpakke, da inkl et hjemmebesøk før fødsel, fødsel med utstyr og barselbesøk, med bl.a. føllingsprøve. Hun holder til ganske langt unna her, 1 times kjøretur, så fortsetter kontroll hos lokale jordmor (hun skal forsåvidt være med på hjemmefødselen hun også, frivillig, slik som forrige gang! Flott dame <3 ) Derfor ser jeg ikke hjemmejordmor før evt fødsel eller hvis vi tror det er fødsel på gang ;)

Her i kommunen og fylket er det ikke hjemmejordmødre å oppdrive, så måtte til Buskerud sist, og Akershus nå. Gått fint det, men er betryggende å ha den lokale jordmoren med på laget, skulle ting gå fort ;)

Hvis du leter etter hjemmejordmor kan du se på Fødsel i fokus, der har de oversikt over de fleste, tror jeg:

http://fodselifokus.no/hjemmejordmodre1.html

Vest-Agder

Christel Aas 97179868 / [email protected]

Rachel Myr 90558690 / [email protected]

Aina Wendelborg 90097085 /[email protected] / www.ainawendelborg.no

Lykke til med leting etter jordmor!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...