Anonym bruker Skrevet 1. november 2011 #1 Del Skrevet 1. november 2011 Vi har en liten gutt med en medfødt sykdom som gjør til at han blir veldig veldig syk bare av en virussykdom som går forbi. Noen ganger går det veldig bra å ha han hjemme, mens andre ganger så innebærer det sykehusopphold. Familiesituasjonen vår er slik at vi har to særkullsbarn som kommer annenhver i helg. De kommer veldig ofte med forskjellige typer sykdommer uten at vi har fått beskjed og uten at moren deres har behandlet det, vært til lege med de etc. etter sist gang de kom med veldig smitsom sykdom så jeg desverre rødt og har gitt grei beskjed om at hvis de er syk så får samvær utsettes en helg eller til de er frisk. Nå er det jo ikke slik at jeg mener at de må sendes hjem igjen om de blir syk hos oss, men jeg mener at hvis vi kan unngå smitte på den lille så bør vi gjøre det selv om det medfører at samvær må utsettes. Problemet er at det ser ut for at moren deres ikke ser at de er syk og det er jo vondt for ungene også. De går jo med ting som kan lett behandles uten at moren deres tar de til legen og da er det jo også slik at hun heller ikke evner å gi oss beskjed om at det feiler de noe. Så var det denne dårlige samvittigheten da... Er jeg helt urimelig? Hva ville dere som også har barn som helst ikke bør bli syk gjort i denne situasjonen? Hvor langt ville dere gått for å beskytte barnet deres? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143741367-hvor-langt-ville-dere-g%C3%A5tt-i-%C3%A5-beskytte-barnet-deres-mot-sykdom/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
cheni Skrevet 9. november 2011 #2 Del Skrevet 9. november 2011 Jeg har ei jente med cystisk fibrose, og bare hun blir snørrete så må hun på sykehuset og ta slimprøve fra lungene. Hun får harde antibiotikakurer pga "ufarlige" bakterier. Hun har søsken som bor her, og som er her på samvær. Hadde ikke falt meg inn å nekte dem å komme om de var syke, lungebetennelse er selvsagt unntak. Men hadde vært streng på håndhygiene, spriting og sussing og klemming. Men det må jeg være uansett. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143741367-hvor-langt-ville-dere-g%C3%A5tt-i-%C3%A5-beskytte-barnet-deres-mot-sykdom/#findComment-143767032 Del på andre sider Flere delingsvalg…
cheni Skrevet 9. november 2011 #3 Del Skrevet 9. november 2011 Jeg syns heller ikke at det er riktig at mamman til barna skal være alene om ungene når de er syke. Hun trenger avlasting, og far er like mye forelder som hun er! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143741367-hvor-langt-ville-dere-g%C3%A5tt-i-%C3%A5-beskytte-barnet-deres-mot-sykdom/#findComment-143767041 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #4 Del Skrevet 10. november 2011 Har virkelig tenkt her, men nei.. dette klarer jeg ikke være enig i. Vi snakker her om to store barn i skolealder snart 8 og 11 år gammel og jeg kan ikke se at de tar skade av å vente en helg med å komme når de er syke. To åringen som bor her tar langt større skade av stadige sykhusinnleggelser så kan disse unngås ved utsatt samvær så gjør jeg det. Og da snakker vi selvfølgelig ikke avorlig syk for da hadde jo faren reist til de med en gang, vi snakker om virussykdommer som influensa. For året som er gått så har det hendt to ganger at de ikke har kommet og det er helger som vi har tatt igjen. Når det gjelder avlastning til mor så har hun barnefri annenhver helg, hver høstferie, vinterferie, annen hver jul og påske og tilsammen 5 uker til fri utfoldelse om sommeren. Vi har fire barn og aldri barnefri uten å klage, hun har to barn, gift på nytt og har masse barnefri så jeg tror hun står i det om ungene holder seg hjemme en helg med feber. Jeg tror at når man forklarer barna dette på en ordentlig måte så forstår de faktisk at lillebroren trenger litt ekstra beskyttelse og vi har de med på masse gøy her hos oss så jeg kan ikke helt se at dette er så galt. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143741367-hvor-langt-ville-dere-g%C3%A5tt-i-%C3%A5-beskytte-barnet-deres-mot-sykdom/#findComment-143770455 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå