Gå til innhold

Remeron - noen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått Remeron av legen min - hovedsaklig for søvnproblemer, men også for lett depresjon. Nå har jeg tatt de i to dager og vært helt utslått. Jeg har sovet i 12 timer, så en lur midt på dagen. Noen som har tatt Remeron? Hvor lenge kan jeg regne med at jeg føler det slik?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor mye tar du?

Jeg tar selv 30 mg og har gått på de siden april. Husker ikke helt hvor lang tid det gikk, men første uken var jeg hvertfall utslått..husker jeg lå på sengen og orket ikke bevege meg men bare måtte kravle ut på kjøkkenet å finne en sjokolade hehe. Blir fortsatt trøtt en halvtime etter jeg har tatt de (tar de på kvelden) men ikke så trøtt som i starten.

Skrevet

Jeg tar 30 mg om kvelden. Jeg har ringt legen ang sykemelding i dag, fikk ordnet slik at jeg ringer igjen når jeg føler at jeg er klar til å jobbe igjen, så skulle han skrive sykemelding og friskemelding samtidig. Jeg har ringt jobben og sagt at jeg blir hjemme denne uka, men usikker om jeg kanskje trenger begynnelsen av neste uke også.

Nå sover jeg 12 timer - fra 10 til 10, og er veldig svimmel, sliten og har vondt i hodet når jeg våkner. Ingen vits i å gå på jobb i allefall...

Jeg har blitt så var for lyder - synes jeg hører lyder som ingen andre kan høre. Synes det er litt merkelig for jeg har litt dårlig hørsel i utgangspunktet (ikke merkbart, men dog). Tror du/dere at det kan ha noe med Remeron å gjøre?

Hvordan fungerer Remeron for deg? Hvorfor tar du de? Din erfaring?

Skrevet

Startet du rett på 30 mg uten å trappe opp? Da er det jammen ikke rart du er zombie... Jeg startet på 15 og sov sikkert 15 timer de første dagene, så stabiliserte det seg. Men gjennom hele perioden sov jeg mye, og var liksom ikke helt meg selv. Da jeg sluttet etter 1,5 år merket jeg forskjellen. Hadde ikke tenkt på det mens jeg gikk på dem. Jeg gikk etterhvert på 45mg.

Når det er sagt reddet antakelig medisinene livet mitt i en depresiv periode, så jeg er evig takknemlig for dem. Men vær oppmerksom på om du får men enn du taper når du tar sånne medisiner ;)

Skrevet

Jeg som svarte først lurer også på om du begynte rett på 30 mg? Daaa er det ikke rart du er zoombie nei! Jeg begynte også på 15 mg og var helt amøbe første uken, trappet opp til 30 etter et par uker med 15 mg.

Grunnen til at jeg begynte på de var en ganske så alvorlig depresjon, skyhøyt stressnivå i kroppen pga problemer i privatlivet, angst og søvnproblem. Da jeg hadde det som verst fikk jeg ikke i meg mat, apetitten var helt borte og jeg gikk ned 13 kilo (var slank i utgangspunktet). Skal si kiloene kom tilbake etter jeg begynte med remeron:P

Jeg har veldig gode erfaringer med remeron. De eneste bivirkningene jeg har hatt dette med å bli trøtt og økt apetitt ( og det trengte kroppen min, både mat og søvn), eneste at nå trenger jeg ikke like mye mat lenger så må være bevisst på det, får et voldsomt sug på kvelden etter jeg tar tabletten. Har forsøkt ta andre typer antidep. som jeg ble helt elendig av, kastet opp, selvmordstanker etc.

God bedring:)

Skrevet

HI her:

Ja, jeg startet rett på 30 mg. Nå har jeg tatt tabletten og gått rett i seng, så jeg vet egentlig ikke hva slags effekt den har på meg rett etter at jeg har tatt den.

Søtsug har jeg iallefall. Klemt i meg masse drit allerede i dag... Cola, is, sjokolade, potetgull...

Det er som om jeg ikke har noen krefter i meg, alt er et ork og jeg er dødssliten.Vondt i hodet og "visne" armer, vondt i leddene.

Kan jeg regne med å være på jobb igjen mandag tror dere?

Skrevet

Hadde jeg vært deg ville jeg tatt 15 mg de neste kveldene så øker du til 30 mg etter en ukes tid. Du kan gjøre det uten å snakke med lege, fordi denne tabletten blir også skrevet ut som sovemedisin ( altså til bruk om en ikke får sove).

Er IKKE rart du er tung i kroppen og sliten når du begynte rett på 30 mg. Jeg var også veldig tung i kroppen, vondt i hodet og sliten første tiden selv om jeg begynte med 15 mg. Mannen min tok en gang 15 mg da han hadde en stresset periode, han lå på sofaen og siklet i to dager.

Men altså, dette går over. Nå fungerer jeg som normalt utenom at jeg kjenner den døsigheten etter jeg tar tabl. Jeg tror du kan være på jobb igjen mandag om du tar 15 mg frem til det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...