Light of my life Skrevet 1. november 2011 #1 Skrevet 1. november 2011 Weegirl har hatt endel luftsmerter i magen på kveldene så kjøpte ammete på apoteket i går. Noen som har erfaring med bruk? Hvor mange kopper/hvor hyppig må man drikke for å få effekt? Kan man gi litt direkte til baby (kald selfølgelig).
sk Skrevet 1. november 2011 #2 Skrevet 1. november 2011 er det fenikkel te du snakker om? d brukte vertfall jeg på min gutt,det funket godt,kan ta noen dager før den har max effekt.
flypapir Skrevet 1. november 2011 #3 Skrevet 1. november 2011 Ja, jeg drakk 3-4kopper amme-te daglig fra jenta vår var rundt 4 uker gammel og til nå nylig (hun er 7mnd gammel). Jeg synes det hjalp mot urolighetene hun hadde på kvelden og jeg kunne spise (nesten) det jeg ville Jeg drakk forøvrig en fra helsekosten som var i vanlige te-poser. Kostet vel 40kr pakkel ca... Og ja, du kan gi litt til babyen, men jeg har ikke selv prøvd dette.
Gjest Mentha Skrevet 1. november 2011 #4 Skrevet 1. november 2011 Ammete hadde liten effekt på min lille da han hadde vondt i magen. Vi ga fennikelte (det er fennikel i ammete også, men i mindre dose). Han fikk i engangssprøyte, 5 ml (tror jeg det var) rett i munnen før hvert måltid. Minsket etterhvert til tre ganger om dagen osv. Funket veldig bra for oss Jeg drakk litt fennikelte selv, og litt ammete, men likte ikke smaken så godt, så det ble ikke så lenge og ga sikkert ikke så mye effekt. Men det gikk veldig fint å gi i engangssprøyte. Smaker litt søtt, så de fleste synes det er godt Kan oppbevares i kjøleskap et døgn også hvis du har det i lukket kopp/glass.
Gjest Mentha Skrevet 1. november 2011 #5 Skrevet 1. november 2011 NB: Hvis du skal kjøpe fennikelte (kan hende det gjelder ammete også det vet jeg ikke), kjøp det for guds skyld på helsekost. Betalte 40 kr på helsekost for en stor boks økologisk helios te, på apoteket måtte jeg ut med en hundrelapp for en liten boks på str med et pilleglass.
Light of my life Skrevet 1. november 2011 Forfatter #6 Skrevet 1. november 2011 Arhg, too late Har allerede kjøpt den dyre på apoteket
Light of my life Skrevet 1. november 2011 Forfatter #7 Skrevet 1. november 2011 Takk for tips! Nå går jeg å lager meg en kopp te
flypapir Skrevet 1. november 2011 #8 Skrevet 1. november 2011 Var forresten Kloster sin amme-te som jeg drakk. Helt grei smak, hvertfall med et par suketter oppi
Tia79 - ♥prinsesse♥ 23.07.11 Skrevet 1. november 2011 #9 Skrevet 1. november 2011 Jeg har drukket ammete siden jentungen var bare noen uker og hun har aldri hatt problem med å få ut lufta. En bonus med ammeteen er at urtene (anis, karve og fennikel) kan stimulere til økt melkeproduksjon. Det var i utgangspunktet derfor jeg kjøpte den og det hjalp meg med å få opp produksjonen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå