Månefeen ♥ Skrevet 1. november 2011 #1 Skrevet 1. november 2011 Uke 7, 6+5 idag. Mitt første svangerskap var helt forferdelig, jeg slet med kvalme og oppkast fra og med disse dagene. I uke 13 hadde jeg gått ned 12kg, da var det bare èn ting å gjøre, rett inn på sykehuset. Der ble jeg i 1,5uke, med intravenøs og kaloriblanding gjennom sonde. Kroppen var totalt utmattet. Jeg er 173 høy, og slank, så disse kiloene trengte jeg absolutt ikke å ta av. Igår og idag har jeg vært dårlig, har ikke kastet opp enda. Så jeg er utrolig spent nå! Det er nesten så jeg håper at det skjer, så jeg ikke trenger å lure. Jeg lurer så fælt, at jeg tror jeg lurer på meg kvalme. Det er utrolig vanskelig å slappe av, jeg har nok litt angst for at det skal skje igjen. Men, det er ikke noe jeg kunne ønsket min verste fiende engang, så selvfølgelig vil jeg være for uten. Jeg får heller ikke time til første kontroll før uti desember, legen er fullbooket. Så det er flott.
*Lykkelig 1984* Skrevet 1. november 2011 #2 Skrevet 1. november 2011 Huff, det måtte ha vært helt forferdelig!! Stakkars stakkars deg:/ Her kom kvalmen snikende i går, er 6+2 i dag... Men det er heldigvis bare med en gang etter jeg står opp og til kroppen kommer igang etter natta. I dag tok jeg meg et par ritz kjeks på senga før jeg stod opp (pyton!) og når jeg kom ned på kjøkkenet så blandet jeg litt farris med eplejuice og spiste et surt grønt eple! Funka som fjell! Er du dårlig hele dagen da eller?
orkidejenta Skrevet 1. november 2011 #3 Skrevet 1. november 2011 Hei, det er nesten godt å lese at fler er plaga med kvalmen. Selv om jeg ikke unner noen denne kvalmen. Har vært kvalm i to uker nå, kasta opp gjevnt..Er såååå lei at jeg vet ikke helt hvor jeg skal gjøre av meg til tider. Værst selvfølgelig på kveldene når jeg skal legge meg!!! Så bøtta er min nærmeste venn hver kveld, og mannen blir pent, dog litt skarpt henvist til sin side i senga:) Går bare å venter på at det skal gi seg snart... Hvor langt jeg er kommet vet jeg ikke enda, trodde ca 8 uker, men pga ureg mens vet jeg ikke helt.... Phuuu, det var godt å klage litt i alle fall.... De aller beste ønsker for at kvalmen holder seg langt borte for dere alle sammen.....
bittelille_persille Skrevet 1. november 2011 #4 Skrevet 1. november 2011 Uff! Det høres ikke noe særlig ut. Er selv sykemeldt pga ekstrem kvalme, men er ikke på randen av sykehusinnleggelse og får i meg mat så lenge jeg ligger flatt en stund etterpå! Jeg håper du slipper unna denne gangen, men om du skulle bli kvalm, er det alltid mulig å få hastetime hos legen. Fastleger skal sette av timer til de som trenger hjelp raskt og gravide bør være prioritert. Om de ikke er det, burde du bytte lege! Det er sikkert lurt å dra før du går ned så mye som sist! Både for deg og den lille spiren i magen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå