helene0: jan09+jun11 Skrevet 1. november 2011 #1 Skrevet 1. november 2011 Våre to gutter skal dele soverom nå som de er små. Storebror er snart 3 og lillebror er snart 5 mnd. Dere som har barna på samme rom... Når flyttet dere babyen over til storesøsken og hvordan gikk det? Spent på det her, men fast bestemt på at det er best for de å dele rom. Storebror sover gjennom all skriking og styr til lillebror (og omvendt de få gangene det er styr med storebror) det eneste de våkner av er vist oss voksne.
kiki1980 Skrevet 1. november 2011 #2 Skrevet 1. november 2011 Jeg er også interessert i å høre om erfaringer. Jeg har en som er snart 2 år og en på 6måneder!
abella Skrevet 1. november 2011 #4 Skrevet 1. november 2011 Jeg dytter litt på denne for vi er i samme situasjon. Storebror er snart 2 år og vesla er 2 måneder og før eller siden må de inn på samme rom! Problemet vårt er at storebror er veldig vár for lyder, har alltid vært det. Så har en følelse av at vi ikke kan gjennomføre dette med det første...
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 1. november 2011 #5 Skrevet 1. november 2011 Jentene mine er 1 år og 3 år gamle nå, og her er det foreløpig IKKE aktuelt med samme rom enda ihvertfall... Storesøster sover tungt som en stein om natta samme hva det skal være av bråk og lyder, men lillesøster er det verre med.... Hun er fortsatt ganske så var for lyder, og selv om storesøster sover hele natta nå, så drømmer hun/ har mye mareritt og roper ofte ut i søvne, og dette ville vekket lillesøster garantert... Om vintern er det dessuten mye hosting og snørring og gråt i søvne pga store mandler, så de har det foreløpig best på hvert sitt rom, helt klart og uten tvil! Men så fort lillesøster begynner å sove litt tyngre hun også, så skal de få samme rom- for det virker veldig koselig for dem og praktisk for oss- tipper det blir om et års tid eller så, når minsta er 2-3 år gammel =)
*Lilly* Skrevet 2. november 2011 #6 Skrevet 2. november 2011 Hei! Jeg har mine to eldste gutter på samme rom. De er nå 5 og 3,5 år og vi flyttet han minste inn på storebrorens rom når han var ca 1 år . Det har vært kjempefint helt fra første dag! Først sov de i hver sin seng, men nå har de fått køyeseng! Jeg tenkte ikke så mye på om de kom til å vekke hverandre, for barn er veldig tilpasningsdyktige og lærer seg fort å sove selvom det er litt lyd. Legger alltid 3 åringen først, så når han har sovnet legger storebror seg, og da våkner aldri lillebror. Det virker som de syns det er veldig fint med samme rom, de føler seg trygge, har alle lekene sine på samme sted og leker derfor masse på rommet sitt sammen. Har virkelig bare godt å si om to barn på samme rom!! Neste år begynner eldstemann på skolen,og kanskje mer behov for eget rom, så da kan det hende at vi lar han få et eget rom og at den aller minste( som nå er 7 mnd) flytter sammen med 3 åringen. Men det får vi se, og høre litt hva han vil osv.. Men, hvertfall, anbefaler det på det varmeste!! Lykke til!
jaaada Skrevet 2. november 2011 #7 Skrevet 2. november 2011 vi puttet våre to på samme rom for en mnd siden og det har gått kjempe bra! minsta er nå 6 mnd og eldste 2 år. må sies at begge sover godt og tungt og våkner sjeldent av hverandres lyder. eneste "problem" vi har er at vesla er A menneske og våkner kl 6 hver morgen, ligger da og prater ganske så høyt og da kan storebroren av og til våkne men det har sikkert en sammenheng med at der er morgen og at man sover lettere da..? synes iallfall alle fire i huset har fått bedre netter etter at vi la barna på samme rom. ( har nok plass til hvert sitt soverom men tror det er sunt for barn å dele de første årene så vi venter med eget rom til de vil det selv)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå