Gå til innhold

Matpakke i barnehage, hva er ditt beste tips for en fristende lunsj?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Idag sendte jeg med gårsdagens middag til min datter på 1,5 år. Hun er lei brødskiva, og skal jeg være helt ærlig synes jeg det er vanvittig kjedelig å spise brød opptil flere ganger om dagen selv også... (Norsk matpakke er DÅRLIG).

Hun har også ofte fiskekaker/fiskepinner+brød i matpakka, gjerne på en seng av grønnsaker (paprika i forskjellige farger/agurk/tomat). Jeg bruker mye tid på å finne ut gode og fristende matpakker til min datter som ikke er altfor usunt. Må ikke være mye sukker i matpakka.

Vurderer å lage grove vafler og sende dette med henne, men er ikke kommet så langt enda. Hun er enda altfor liten for grønnsaksspyd etc.

Hva er ditt beste tips?

Fortsetter under...

Skrevet

Matmuffins kan være fint, muffins, gjerne grove, med forskjellig fyll inni, som ost, skinke, grønnsaker osv, som man tar i ovnen. Pai er enkelt for de minste å få ned. Til skolebarnet mitt lager jeg gjerne gode salater, med pasta, skinke og ost, kanskje reker, kylling osv, men det er gjerne ikke så lett med en så liten tulle. Wraps kan kanskje være mer fristende enn skive for henne, fylt med ting du vet hun kan spise uten å sette i halsen.......det var noen tips, i hvert fall :)

Skrevet

Takk! Matmuffins, pai og wraps skal jeg prøve:-) Kanskje salat også, hun er superglad i pasta og noen grønnsakstyper og alt av frukt.

Skrevet

Bare hyggelig :) Heldig hun er som har en mor som legger mye flid og tanke i matpakkelagingen:)

Skrevet

Så glad for at barna mine får alle måltidene sine i barnehagen:))

Skrevet

Jeg sender med de kjøttboller enkelte dager, det er stor stas. Gjerne sammen med cherrytomater, litt agurk og annet smått man finner i kjøleskapet.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...