Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mener å ha lest et sted at barn ikke skal ha annet enn barneyoughert..? Kan de drikke biola? Jeg synes det høres litt skummelt ut, med tanke på bakteriene i biola, og lillemor har ikke fått noe av dette ennå, men hun maser fælt når vi drikker det, så jeg bare lurer på om dette er noe vi bør holde henne unna?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Biola og noen andre yoghurter inneholder probiotika - det er dette som ikke er anbefalt for små barn (husker ikke hvor små). Dette på grunn av utviklingen av den naturlige bakteriefloraen i tarmene. Vanlig yoghurt uten probiotika burde være greit.

Skrevet

Nå blir jeg forvirret her! Leste et sted at man kunne gi barn som har litt problemer i magen, biola, for det er bra for magen pga probiotika. I tillegg står det jo på småfolk sine grøtpakker at den er med probiotika. Men dette skal altså ikke små barn ha??

Gjest Kira 1 + 1 underveis ♥
Skrevet

"Voksen" yoghurt kan de fint spise. Eneste negative ved det er at de som regel inneholder mye mer sukker enn barneyoghurten. Men det er jo morsomt for barna å noen ganger få en hel Go`morgen yoghurt alene (ihvertfall her i huset*s*).

Når det kommer til Biola, så vet jeg ikke hva som er anbefalt. I vår bhg serverer de biola til frokostblandingen hver frokost, og jeg har faktisk aldri tenkt noe over det. Sjelden vi har det hjemme, men det er rett og slett fordi jeg selv ikke er så glad i det. Men datteren min har spist/drukket det i bhg mange ganger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...