Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillemor er nå snart 16 mndr. Hun har til nå fått grøt til kvelds, da jeg synes det virker som det metter godt og holder lenge. I tillegg synes jeg det blir mye brødskivespising, hun spiser jo brødskive til frokost og lunsj, blir det ikke litt mye med brødskive til kvelds også da?

Er det noen som har noen tips til kveldsmat som holder lenge i magen og metter godt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hos oss spiser vi middag så sent at det blir det siste måltidet før bade- og leggetid. Spiser han veldig lite varmmat, får han banan og yougurt. Og alltid en flaske varm melk som han nyter i vogna si eller sakkosekken foran barnetv etter et bad.

Skrevet

Vi gjør akkurat det samme, de gangene vi er flinke og spiser middag sammen, blir det i 18-tida. Noen ganger får hun et middagsglass i 15-tida. Eller dette blir et mellommåltid med yoghurt og banan.

Ingen andre tips, men om du synes det blir for mye brød, kanskje du kan prøve frokostblanding til frokost?

Skrevet

Lager ofte lapper av finmalt rug i stedet for hvetemel. Tar på litt blåbær. Slår veeldig godt an ;)

Skrevet

hva med bananbiter, bringebær, kiwi, blåbær (eller hva du måtte ha) med yougurt? putt gjerne oppi litt havregryn og.

Skrevet

jeg pleier bake grove muffins/boller med gulrot og eple og rosiner, de liker lillemann veldig godt og kan være et godt alternativ hvis man går litt tom for

ideer til kveldsmat/lunc etc.

Grove vafler er også godt likt her i huset

Skrevet

Her går det i grøt til kvelds fortsatt (kveldsgrøt fra Nestlé) :-) Smakssetter med diverse frukt og har alltid vært veldig populært

Skrevet

Costamummy, har du en oppskrift paa de muffinsene? :)

Skrevet

Dette er oppskrift til ca 12 stk.

200 gram grovbakst

150 gram sammalt hvetemel

100 gram hvetemel

1/2 pakke tørrgjær

1/2 dl olje

1 1/2-2 dl lunket vann

1 ss sukker (valgfritt)

1 eple

1 gulrot

1 ss kanel (valgfritt)

1 neve rosiner

Bland alt det tørre. Skrell eplet og rasp det og gulrot. Ha blandingen i det tørre sammen med rosinene. Ha i vesken og elt deigen i ca fem minutter. Fyll muffinsformene med den klissete røra, trill gjerne røra til kuler før du legger de i formen. La de hvile/heve mens ovnen blir varm. Stekes på varmluft på 200 grader i ca 15 min.

Neste dag blir de litt harde, men jeg har de bare da i mikroen i noen sekunder og da blir de som nye :)

oppskriften er fra pappa chef boka

http://www.norli.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=5241458

Skrevet

Takker og bukker :) Skal ta en test i morgen :)

Skrevet

Takker også for oppskriften, skal prøves:) Må droppe rosinene da, ingen av de liker de særlig...

Ellers blir det havregrøt her, grove pannekaker og vafler, frukt i tillegg til skiva, kakao som drikke til brødet, knekkebrød... ja, håper du får flere tips ;)

Vanlig grove brød blir saftigere av f.eks. hvetemel og sur melk, kanskje de holder seg saftigere men en liten slump yoghurt eller / og havregryn??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...