Et nytt eplefrø <3 Skrevet 2. november 2011 #26 Skrevet 2. november 2011 Jeg klarer ikke dy meg.. For det første. Du er 22 uker på vei, og har "røyke boka" liggende hjemme, og tnkte å begynne å lese den i kveld" ?? for reall??? Den dårlig samvittigheten der, tror jeg ingenting på, for da hadde du starta å lese NOEN uker før. Lurer på hva i hjernen din, som klarer å tillate seg å røyke 20 røyk? Er det det at du faktisk ikke er klar over skaden røyken gir barnet ditt? Jeg gidder ikke engang forklare deg, for ettersom du har sååå lite interesse i å slutt, så har du vel ikke kkuratt lest deg opp om skadene.. Kjenner jeg blir så provosert og sint!! Forbanna egoistiske mor!!
greenypie Skrevet 2. november 2011 Forfatter #27 Skrevet 2. november 2011 hehe måtte le litt nå.. Er vel mere det at jeg ikke har noen konsentrasjon til å lese, alle bokstavene bare suser seg sammen.. jeg vet at det er veldig skadelig men det har ikke gått helt inn på meg, selv om samvittigheten er dårlig til tider.. Kan ha med at både mamma, stemor, søster, bestemor og veldig mange venninner har røyka gjennom svangerskapa og fått velskapte unger.. 20røyk var altfor mye, fikk sjokk når jeg så i røykpakka.. Har ikke klart å slutte enda men røyker mindre, heldigvis;) spiser mere men det er jo bedre;)
Bollenr1 Skrevet 2. november 2011 #28 Skrevet 2. november 2011 Hei... Jeg hadde sa i sommer men etter jeg fant ut at jeg var gravid da gikk jeg ned 10 røyk på dagen. Nå er jeg gravid igjen og er 12 +3 men sliter vikelig med den røyken denne gangen. helt ekstremt hvor vanskelig det skal være å slutte. sliter mest på jobjben. hjemme der røyker jeg veldig mye mindre... har snakka med legen om hva som kan hjelpe meg.. men han sa bare slutt ferdig med det.. han anbefalte ikke noe!
angelica85 Skrevet 2. november 2011 #29 Skrevet 2. november 2011 Jeg er i min 30.sv.uke, og i går når jeg sto opp så tok jeg meg en røyk. Når jeg hadde levert datteren min på SFO, tok jeg meg en røyk. Så la jeg meg til å sove litt (fryktelig trøtt for tiden), og når jeg sto opp visste jeg at jeg ikke hadde mer røyk igjen... Jeg bestemte meg for at jeg ikke skulle kjøpe meg røyk den dagen, og at om jeg klarte å holde meg unna én dag så skulle jeg ikke være teit å ta en røyk dagen etter det igjen... Om jeg klarte én, så skulle jeg klare flere - ellers ville den ene dagen ha vært "bortkasta"! Jeg vet ikke hvorfor jeg plutselig bestemte meg for dette da... I dag er jeg snart på slutten av dag to uten røyk (teller ikke med de jeg tok i går morgen, da de ble røkt så tidlig...), og det går faktisk bra med meg. Jeg spiser masse druer, og drikker masse vann. Og jeg strikker! Jeg tror det hjelper på å ha noe å holde hendene opptatt med. Jeg klarte faktisk å stå ute å prate i telefonen i kveld uten å ønske røyken! Veldig rart for meg som var vant til å røyke når jeg snakket i telefonen, f.eks... Når det gjelder det med å legge på seg, så er det ikke noe man må. Tenk på at et røyksug faktisk bare varer i 2-4 minutter før det går over, og drikk vann, spis noen druer, strikk (eller annet som "okkuperer" hendene dine). Du må ikke spise mer mat eller mer godteri. Vær heller bevisst å spis mindre når du spiser, om du er redd for å legge på deg fordi du spiser oftere. Jeg er bare vært uten røyk i snart to dager, og jeg er i min 30.sv.uke...men, BEDRE SEINT ENN ALDRI! ;D Og som noen hadde skrevet... Det er bedre med LITT enn med MASSE Masse lykke til!
Tjålsi har født en prinsesse Skrevet 3. november 2011 #30 Skrevet 3. november 2011 Uff! I mitt hode er det ingenting som heter "klarer ikke". Jeg vet av erfaring at du ikke dør av røykesug. Alle dere som kommer med eksempler på at dere har røykt og født friske barn er tydelig mindre intelligente. Joda, man kan slippe ut en barnehage på motorveien midt i rushet. Det vil sannsynligvis gå bra. Tar du sjangsen???
SuperMoM <3 Skrevet 3. november 2011 #31 Skrevet 3. november 2011 Det gulltopp&Lillebjørn skriver er fakta. Jeg synes de som røyker er egoister..! Jeg røykte i 10år,men slutta på dagen da jeg fant ut jeg var gravid.
angelica85 Skrevet 4. november 2011 #32 Skrevet 4. november 2011 Jeg skjønner ikke........ Dere som klarte å slutte med en gang dere fant ut at dere var gravide (og dere som aldri har røkt), klarer dere ikke å skjønne at det ikke er like lett for alle å kutte ut noe man er avhengig av??? Noen klarer å slutte den dagen de finner ut at de er gravide, andre klarer ikke å slutte før etter noen måneder, mens andre igjen slutter sent...eller aldri. Det er ingenting, verken røyking eller annet, som er like lett for alle å skulle slutte med! Og jeg synes det blir veldig frekt å skulle rakke ned på de som fortsatt røyker i svangerskapet. Alle vet om risikoen... Men det er som sagt ikke like lett for alle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå