Gå til innhold

Han sover og sover...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vanligvis våkner Loffen hver fjerde til sjette time om natten for å få mat (ni uker gammel, fullammes). Men i går la jeg ham ca halv åtte og han sover fortsatt! Jeg derimot ligger lys våken og bekymrer meg halvsprø mens jeg lengter etter å gi stakkars barnet mitt mat. Hører bare godlyder fra sengen hans, men han må da være alvorlig sulten nå???

Han hadde en lignende sovenatt i forrige uke også, ca ni timer sov han da. Var i strålende humør da han våknet, sulten så klart, men ingen feber eller andre tegn på at noe er galt.

Noen andre som har soveglade barn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå våknet han (ca kvart på seks, godt og vel ti timer etter jeg la ham). Eller dvs, han lå litt sånn halvvåken og jeg tok ham opp. Så nå har han spist og blitt befridd fra en durabelig drittbleie. Blid som en sol og ingen feber. Sover igjen nå. Men jeg får fortsatt ikke bestemt meg for om jeg skal være bekymret eller bare glad for at han har så godt sovehjerte..?

Skrevet

Jeg synes du bare skal være glad, det høres ut som om du har fått en sovebaby. :) Så lenge han er blid og fornøyd og ikke går ned i vekt, gjør det ikke noe om han sover natten over. Prompeline er også 9 uker, og har sovet natten over to ganger, men ellers våkner hun stort sett i 4-tiden for å få mat for så å sove til 6-7-tiden igjen etter det.

Skrevet

Jeg har en skikkelig sovebaby, arvet mammas sovehjerte tror jeg. Hun har siden fødselen sovet mye, og hatt egne soverutiner hele veien. Nå sover hun stort sett minst 12 timer på natten, med 1 matpause (men har hendt at hun har hoppet over den også), og tre dupper på dagen, 1 time, 2 timer og 0,5 time. Bank i bordet, håper det varer :)

Skrevet

Heldiggris!

Ingen soveglade barn her i gården... ;-)

Skrevet

heldiggriser!!!

Her var det pupp kl 01, 03.20 og 05. 20. Og da startet dagen......

Skrevet

NYT NYT NYT sier jeg bare dere som har sovebabyer, dere aner ikke hvor heldige dere er :)

Her har begge mine hatt- og har alvorlig grad av lakenskrekk. Mini hadde noen gode soveuker fra han var 2-3mnd, men etter det har det vært mat hver 2.time fra han legges og til han står opp. I natt feks hadde vi mat 23-01-02:30-05 og morgen kl 05:30. GJESP!

Ikke sover han uten at vi triller på dagtid heller så må nok bare leve som en zombie til de flytter ut ;)

Skrevet

Først må jeg si at det er virkelig ikke meningen å "skryte" av sovebabyen min til dere som sliter med søvnen. Dere har min fulle sympati, og jeg vet at jeg er kjempeheldig som slipper det. Men noe skal man da bekymre seg for uansett, ikke sant? ;o)

Vi lå jammen i senga til kl 11 i dag, selv om han altså ble lagt kl 19 og sov ti timer sammenhengende. Nå skal det sies at han ikke sov like mye som han pleier på dagtid i går, men likevel... Glad i å sove ja:o)

Føler jeg sliter med å få inn nok kvalitet i våkentiden hans når han sover så mye. Prøver å skvise inn litt babygym/alenetid, litt magetrening og litt kose/pratetid innimellom stell og mating, men det er neimen ikke lett å få tid til alt jeg føler han bør få gjøre i løpet av en dag. Vel vel. Vi får snakkes når denne krabaten skal begynne å gå. Eller dvs - ligner han sin far hopper han galant over hele gåingen og går rett i sprint;o) Da skal det bli travelt nok tenker jeg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...