Gå til innhold

Erfaringer med kiropraktor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en lite gull som er veldig urolig. Tenkte derfor å prøve kiropraktor, men har gått til kiropraktor sjølv og er derfor litt urolig for at det kan vere veldig brutalt for en liten kropp på fire veker?

Noken som har erfaring? Har det eventuelt virka?

Skrevet

Hei,

ANbefaler deg å gå til de som har erfaringer med babyer. Her vi bor er det dessverre ikke så mange av dem som er spesialisert seg i babyer, kun to stk, og han ene vi gikk til var utrolig flink. Han klarte å løse opp låsing og 4 store muskelknuting til nurket etter kun 4 behandlinger. Vi merket stor forskjell allerede etter 2.behandlingstime. Siden nurket var så utrolig skjevt på den ene siden av bakhodet hans, gikk vi i anskaffelse av spesial pute med grop i midten, og det hjelper utrolig på. Den kan bestillles på: barnepute.no.

Lykke til :)

Skrevet

Hei! Jeg vil virkelig anbefale kiropraktor. Men som nevnt, en som har erfaring med barn. Vi gikk til kiropraktor med mini da han var 6 uker pga magevondt og uroligheter. Viste seg at han hadde låsninger flere steder i ryggen og nakken, og det løste opp utrolig godt. Det er ikke brutalt, de som kan det er flinke med babyer, og det minner nesten mest om mild massasje med trykkpunkter. Det eneste mini her reagerte på et par ganger var "nakkeknekken", men det er på grunn av lyden og bevegelsen sa de. Det gikk i alle fall over på et par sekunder. Ellers var han blid som en sol :)

Skrevet

Vår snuppe gråt hver kveld fra 2-4 uker, i 3-6 timer, hysterisk. Vi holdt på å bli gale. Og da prøver man alt. Vi dro til kiropraktor som har erfaring med barn. Hun fant to punkter med låsning i ryggen som hun ga behandling på. Det var ikke brutalt i det hele tatt og hun prøvde på min hånd først for å vise meg hvor hardt/ikke hardt trykket var. Vi fikk en ny jente! Hun sov i 5 timer i strekk etter behandlingen, og etter det har hun ikke hatt en eneste episode med hysterisk gråt. Selvsagt er hun litt urolig innimellom, men nå lar hun seg trøste! Hun begynte å bli litt mer urolig igjen nå i helgen så vi tok en ny behandling i går. Så får vi se. Jeg var skeptisk til kiropraktor i utgangspunktet, følte jeg ikke visste helt hva det er de driver med, men jeg tenkte at det er jo bedre å prøve, alt er bedre enn en hylende unge som ikke har det bra.

Strålende fornøyd

Skrevet

Idag skal jeg på den 3.timen med kiropraktor med min lille på 8 uker. Vi har fått ny baby :) Kiropraktor og minifom ser ut til å hatt effekt og lillegull slapper endelig av og sover. Har hatt lignende erfaringer som nevnt ovenfor, hysterisk gråt og urolig baby. Vi har hatt god effekt med kiropraktor i forhold til magen (hyppigere avføring). Etter andre behandling nå på fredag føler jeg at vi har fått en mer tilfreds baby. Idag skal vi tilbake for en kontroll og jeg ser for meg at vi ikke har behov for å komme tilbake. Absolutt verdt ett forsøk om du føler babyen er urolig.

Var også redd for at det skulle være brutalt, men kan ikke sammenlignes med behandling av voksne.

Skrevet

Tusen takk for svar! Godt å høyre at det ikkje er brutalt! Da skal eg finne en kiropraktor så fort som råd. Lillegull er heilt utrøstelig fra 19-tida til 23 kvar kveld. Har trudd det har vore noke eg har ete, men etter to veker med knekkebrød og vatn trur eg vi må prøve noke anna. Satser på kiropraktor kan hjelpe oss! :-)

Skrevet

Jeg også er kjempe fornøyd med kiropraktor behandlingen vår lille har fått. Verdt hver eneste krone:-)

Skrevet

Da min gutt som nå er 3 år var ca 4 mnd, gikk han til behandling hos manuellterapeut. Gutten min hadde vansker men å finne roen når han skulle sove. Terapeuten fant ingen låsning i hans nakkevirvler, men han hadde veldig stamme og kore nakkemuskler. Det ble en del tøy og strekk og skriking og så fikk vi øvelser hjemme. Men det ble bedre og gutten min fant seg bedre til rette når han skulle sove. Manuelterapeuten tok også en gikk på min datter som da var 5 år. Hun hadde en låsning i nakken. Den fikset han fort opp i, men hun hadde i utganspunktet ingen plager av den på den tiden, men hvem vet hva det kunne ha utviklet seg til.

lykke til. Disse folkene er flinke. De blir jo også anbefalt når babyene har kolikk. og de er helt sikkert forsiktig med en liten kropp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...