Gå til innhold

Hvordan er sparkene i magen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter :)

Har litt spørsmål angående babyens spark. Hvordan er det hos dere?

Nærmer meg uke 30 nå og merker liv store deler av dagen. Men det er ingen kjempesterke og kraftige spark fra lillegutt, men kjenner mye bevegelse og mindre dunk.

Leser om mange som er redd for at ribbeina knekker eller blåmerker på innsiden:) Sånn har ikke jeg det - men kanskje det kommer?

Så lenge jeg kjenner liv hver dag så er vel det det viktigste, og det er det ingen tvil om at det er :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er så forskjellig fra person til person. Det er iallefall noe jeg har lært meg gjennom tre svangerskap.. Men er det ikke rart, en føler fort at det må være noe galt om man ikke har det helt prikklikt sidemannen.

Når det gjelder spark så har det hele tiden vært rolig hos meg også, bevegelse og nokså små spart, ikke noe fare for knekte ribbein og mørbanka innnside her i gården, nei!

Som du sier , så lenge du kjenner noe hver dag så er det det viktigste!

Kos deg videre med inntakte ribbein!

Skrevet

Her går det også i bevegelser, ikke de store karatesparkene som jeg også har lest om.. men nå de siste ukene har bevegelsene blitt kraftige og gjør litt vondt på sidene opp mot ribbeina :) og det er utrolig arti å se magen humpe og dumpe skikkelig til tider! (er 36 uker imorgen)

Skrevet

Her sparker lillegutt kraftig opp i ribbeina, og ut mot siden. Ellers er det mye bevegelser hele dagen, virker som om han dytter rundt seg. Det gjør faktisk litt vondt til tider, spent på hvordan det blir etterhvert, for jeg er ikke mer enn 28+5, så fortsatt en stund igjen :)

Skrevet

Det er ikke så mange ukene siden jeg syntes jeg hadde verdens roligste baby innin magen. Slik en rolig sovebaby jeg kommer til og få, tenkte jeg:) Men nå har hun blitt rene turboen inni der! Er 37 uker nå, og det er ingenting koselig over sparkene lenger. Når hun sparker må jeg bare stålsette meg, og sitter og huffer og okker. Enten er det spark rett inn i tarmene, som er ganske kvalmende, hi hi, eller opp i ribbeina, eller litt krafsing i blære og nedover:(

Sukk og klag på meg i dag, men nå er jeg litt lei, tungpusta og sliten;)

Skrevet

Hos meg har det vært "rave-party" i magen i flere uker. Skikkelig vonde spark som absolutt ikke har vært koselig. Den siste uken har imidlertid bevegelsene endret seg fra fotballtrening til forsiktig turning. Bedre for mors indre organer, men føler han tafser på blæren min hele tiden - slik at jeg ikke får tømt meg skikkelig når jeg er på toalettet.

Tror nok at så lenge det er daglig bevegelse, så er alle bevegelser bra og normale. Bevegelsene endrer seg gjennom hele svangerskapet, og er også veldig avhengig av hvordan babyen ligger i magen.

Synes faktisk at det er mest ubehagelig når han ligger med ryggen ut og sparker meg innover. Da føles magen ekstra stram og ekkel i tillegg.

Jeg er nå 32+4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...