Gå til innhold

Usikker..

Sara099

Anbefalte innlegg

Hei hei,

For en uke siden fant jeg ut jeg var gravid i uke 5. Grunnen til at je i det hele tatt fikk mistanke om graviditet var at jeg hadde enorme kramper i magen, mye mer en vanlig mens. Og jovist, testen var positiv.

Dette har ikke vært planlagt og har blandetet følelser om resultatet. En del av meg synes dette var litt koselig og resten tenker at dette er jeg overhode ikke klar for. Jeg er 25 år, fast jobb og nettopp kjøpt oss hus. Ting sier vel at vi kan klare det, men vi ville egentlig vente noen år. Hører kanskje ikke til under ung sånn sett, men føler meg veldig ung..

Jeg gikk til legen for å få bekreftet graviditeten og fortalte om de daglige vonde krampene mine og ble sendt rett til sykehus for mistanke om svangerskap utenfor livmoren. På sykehuset kunne de ikke si eller se noen ting, det var rett og slett fortidlig.

Er det flere som har hatt slike vonde kramper? Hvordan velger men om man skal beholde et barn eller ikke?? Jeg føler meg ikke klar, men det gjør vel ingen.. Hva hvis dette er sjangsen vi får. Det er jo ikke en selvfølge at det går noe lett når vi endelig har bestemt oss for å prøve..

Det ble langt dette, men jeg setter veldig stor pris på alle inslag dere kan komme med.

Hilsen en som er litt redd og lei seg..

Fortsetter under...

Hei! Gratulerer så mye med en liten spire:) Ikke noe koselig å høre om disse smertene dine, håper de finner ut hvorfor du har det slik.

Men når det kommer til resten så vil jeg nesten være litt streng med deg selv om du er redd og lei deg. Du er absolutt ikke ung, du er 25 år og les hva du skriver selv, du har fast jobb, nettopp kjøpt dere hus og selv om du kanskje ikke føler deg klar eller at det passer nå, så vil man aldri verken føle seg helt klar når det først skjer eller at det passer!

For meg høres det ut som det er perfekt for dere få et barn nå, og jeg kan LOVE deg at du aldri vil angre, det er veldig fantastisk:)

Jeg har også en abort bak meg, og vet hva det ut på. Det er ikke å anbefale, jeg angret og sleit hver eneste dag til jeg ble gravid på nytt. Heldigvis fikk jeg den sjansen igjen! Som du sier, det er absolutt ingen selvfølge.

Du må bare sende meg pm hvis du lurer på noe. Forstår følelsene rundt det og alt, men det går så bra!!! :)

Stor klem fra 21 år og snart 2.barnsmor:)

• 2 uker senere...

Sefølgelig er det kansje litt skummelt, men som hun andre sier så ligger jo alt til rette osv. Du kommer ikke til å angre, du/dere vil bli så glad i barnet! :) Kos deg med magen som kommer etter hvert, og lykke til! :)

Hilsen ei på 20 og snart tobarnsmamma ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...